Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky

Ještě za dob totality měl Fiat Uno nádech luxusního zboží z Tuzexu. Jednoduchý italský kompakt však slavil úspěchy v celé západní Evropě a pak také v Jižní Americe. Nyní se jako produkt brazilského Fiatu vrací zpátky a příští rok jej možná uvidíme také v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky

7.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě za dob totality měl Fiat Uno nádech luxusního zboží z Tuzexu. Jednoduchý italský kompakt však slavil úspěchy v celé západní Evropě a pak také v Jižní Americe. Nyní se jako produkt brazilského Fiatu vrací zpátky a příští rok jej možná uvidíme také v Evropě.

Podobu se svým hranatým předchůdcem nenajdete, filosofie tohoto modelu je však podobná. Jednoduchý, nenáročný, odolný a levný kompaktní automobil pro méně vyspělé trhy s celkem atraktivním designem. Dalo by se říci, že je to jihoamerická obdoba Dacie Sandero.

Nové Uno by mělo rozměrově zapadnout mezi modely Panda a Punto Evo. V jistých proporcích lze najít ve vnějším designu podobnost s menší Pandou, v detailech je však novinka jedinečná a docela osobitá. Celkově je tento automobil postavený na platformě Pandy o rozvoru 2370 mm dlouhý 3770 mm, 1643 mm široký a 1490 mm vysoký. Zavazadlový prostor má s ohledem na konkurenci v tomto segmentu celkem slušný objem 280 litrů. Design interiéru je velmi jednoduchý a opět lze i zde najít paralelu se Sanderem. Přesto zaujmou některé detaily výbavy. Například síťka na sedadle spolujezdce vpředu je opravdu velmi praktický doplněk.

Kromě základní verze bude v nabídce i moderní „outodoorové“ provedení s názvem Way, které nabídne i vyšší světlou výšku a plastové doplňky chránící podběhy, nárazníky a spodek karoserie. S pohonem všech kol se však nepočítá

V závislosti na trhu bude nové Uno nabízeno se zážehovými motory spalujícími benzin nebo benzin+bioethanol (E85). Základem bude litrový čtyřválec o výkonu 75 k (73 k na E85), výkonnější alternativu představuje motor 1,4 litru o výkonu 88 k (85 k na E85). Točivý moment obou pohonných jednotek přenáší na přední kola ručně řazená pětistupňová převodovka.

Prodej nového Una začne v Brazílii již v květnu, do ostatních jihoamerických zemí přijde v druhé polovině roku. Zatím neověřené jsou zprávy o výrobě a prodeji tohoto automobilu v Evropě a Rusku.


Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 1 - Fiat_Uno_1Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 2 - Fiat_Uno_15Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 3 - Fiat_Uno_8Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 4 - Fiat_Uno_9Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 5 - Fiat_Uno_10Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 6 - Fiat_Uno_13Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 7 - Fiat_Uno_14Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 8 - Fiat_Uno_4Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 9 - Fiat_Uno_5Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 10 - Fiat_Uno_6Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 11 - Fiat_Uno_7Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 12 - Fiat_Uno_11Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 13 - Fiat_Uno_12Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky - 14 - Fiat_Uno_3

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.