Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus RS definitivně oficiálně
6.7.2008 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Ford nás s novým RS dlouho napínal. Původně vůbec nemělo vzniknout, pak ano, později zase nikoli. Nakonec bylo jasné, že bude, ale než se tak stalo, hrnuly se k nám spousty spekulací a útržkovitých informací. Ale tápání je konec, o novém RS již víme vše podstatné.
O novém Fordu Focus RS jste si u nás mohli přečíst již několikrát. Nejprve jsme vám nabídli automobilce uniknuvší ilustrace vozu, které nevzbuzovaly příliš důvěry, ale nakonec se ukázaly být pravými. Pod tíhou okolností pak Ford uvolnil několik oficiálních snímků maskovaného vozu a už to šlo ráz na ráz. Jedna přesnější informace střídala druhou, a tak není divu, že jsme druhý odkazovaný článek několikrát aktualizovali. Oficiální představení novinky se mělo odehrát a odehraje za necelé tři týdný na londýnské Motor Show, ale Ford s obvyklým předstihem uvolnil všechny důležité detaily. Na co se tedy můžeme těšit?
Největší nejasnosti panovaly okolo výkonu motoru. Bylo sice jasné, že si pod kapotou najde místo totéž pětválcové turbo jako ve verzi ST, ale nad jeho finálním naladěním visely otazníky. Pětiválec Duratec má nakonec výkon 224 kW, tedy rovných 300 koní, pramenících z točivého momentu až 410 Nm. To je o 20 koní více, než se obecně očekávalo. S takovou výbavou zvládne nove RS sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund, maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Výkon motoru je přenášen výlučně pomocí šestistupňové mechanické převodovky na kola přední nápravy. To nezní úplně nejlépe, ale Ford umí podvozky jak málokdo, a tak není třeba mít obav. Při přenos výkonu pomáhá upravený samosvorný diferenciál Quaife, díky němuž se podařilo výrazně zlepšit trakci přední nápravy. Jízdní vlastnosti jsou dále vyladěny novým zavěšením kol, kterému výrobce říká RevoKnuckle a které bylo vyvinuto speciálně pro tento model. Mezi dalšími úpravami podvozku najdeme rozšíření rozchodu kol o 40 mm, speciální devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, která skrývají brzdové kotouče o průměru 336 mm vepředu a 300 mm vzadu. Nechybí samozřejmě ani elektroničtí pomocníci, Ford Focus RS disponuje ESP upraveným tak, aby zasahovalo co možná nejpozději a řidiči pomáhal řešit jen skutečně krizové situace.
Focus RS doznal oproti sérii též řady kosmetických úprav. Pro lepší aerodynamiku zde přibyl nový bodykit, kapota s průduchy a na mohutnosti přidávají i rozšířené blatníky. V zadní části pak nemůžeme opomenout difuzor a karbonový spoiler pro lepší přítlak. Pár kosmetických změn se ušlo taky interiéru, palubní deska je zdobena hliníkovými, nebo karbonovými lištami. Nechybí ani speciální volant s neodmyslitelným nápisem RS a hliníkové pedály. Osobitnou pozornost si zaslouží i dvojice skořepinových sportovních sedadel Recaro.
Pokud vás nový Focus RS zaujal, zaškrněte si v kalendáři datum 22. července. Přesně tehdy jej budete moci poprvé zahlédnout v Londýně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 11 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 6 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 8 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 9 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 11 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Politický koutek 05.18. 13:48 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB