Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Leaf je venku. Za nižší cenu chce dojet dál než dosud
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrická auta trápí v prvé řadě dva problémy - omezený dojezd a vysoké ceny. Nový Leaf chce vyřešit obojí, jak moc se mu to daří?
Novou generaci Nissanu Leaf jsme si mohli prohlédnout již před měsícem, kdy byl vůz zachycen špionážními fotografy zcela bez maskování. Okamžitě přitom bylo jasné, že ve srovnání s předchůdcem elektrický hatchback zkrásněl. Vzhled je sice stále poplatný aerodynamice i japonskému vkusu, nicméně i oko Evropana či Američana nyní na karoserii spočine s mnohem větším zalíbením. Ve druhém případě pak i díky ceně, která činí 29 990 USD (cca 656 300 Kč) bez jakýchkoli dotací pro koncového zákazníka.
Daná částka by mohla naznačit, že nový Leaf půjde po krku Tesle Model 3, nicméně ve skutečnosti bude cílová klientela vozu zcela odlišná. Zatímco u Tesly lze hledat i jistý společenský kredit, o Nissan se budou zajímat lidé z racionálnějších důvodů. Jelikož přitom značka „Leaf“ je již poměrně dobře zavedená, dá se předpokládat, že vůz se společensky i ekologicky zařadí přesně mezi Model 3 a Chevrolet Bolt EV.
Toliko ale pro úvod, nyní již přistupme k samotnému vozu. Ten se pyšní lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 40 kWh, jež napájí elektromotor o maximálním výkonu 150 koní a točivém momentu 320 Nm. Podle evropské metodiky NEDC by nový Leaf měl zvládnout na jedno nabití 378 kilometrů, realističtější data americké agentury EPA ovšem zmiňují dojezd okolo 240 km.
Na obou trzích má k dobití baterií při příkonu 3kW zabrat 16 hodin, při dvojnásobné hodnotě se doba zkracuje na polovinu. Při využití rychlodobíjení to na 80 % kapacity akumulátorů trvá 40 minut. O akceleraci z klidu na stovku se japonská automobilka nezmiňuje, nicméně nejvyšší rychlost byla kvůli dojezdu omezena na nepříliš působivých 144 km/h.
Stran nového hnacího ústrojí se Leaf dočkal i technologie ProPILOT, která umožňuje semi-autonomní řízení. Systém automaticky kontroluje vzdálenost vozu před vámi v rychlostech mezi 30 a 100 km/h a přizpůsobuje se mu. Zároveň dokáže zatáčet a zajistit, aby zůstal uprostřed zvoleného pruhu. Kromě toho lze počítat s plným zastavením i opětovným rozjezdem.
ProPILOT umožňuje i automatické parkování, kdy je využito 12 senzorů při navádění vozu na volné místo. Dále tu máme tzv. e-Pedal, jenž je součástí standardní výbavy a který umožňuje ovládat vůz jen pomocí plynového pedálu - v případě nutnosti zpomalení jej řidič jen vyšlápne a automatika zařídí vše ostatní. Podle Nissanu přitom e-Pedal pokryje 90 % veškerého provozu.
Z dalšího výčtu asistenčních systémů můžeme zmínit monitoring jízdních pruhů včetně asistenta řízení, autonomní brzdy, detekci aut ve slepém úhlu či dopravního značení nebo sadu kamer monitorujících okolí celého vozu. Po stránce technické je tedy nový Leaf našlapaný od podlahy až po střechu, i přesto ale jeho hmotnost zůstala na 1 535 kilogramech.
Více si nejspíše řekneme ve Frankfurtu, kde bude novinka výstavně debutovat. Zvědavi jsme přitom hlavně na evropskou cenu, neboť ta americká je navzdory pohlednějšímu zevnějšku, vyššímu dojezdu a vícero technologiím pod povrchem nižší než v případě předchůdce.
Evropská verze Nissanu Leaf 2018
Americká verze Nissanu Leaf 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 10 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 11 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry