Nový Nissan Leaf nafocen bez špetky maskování, ukázal úplně vše

1.8.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Z příchodu druhé generace japonského elektromobilu by neměla mít radost hlavně Tesla. Je ale otázkou, jestli ji vůbec bude trápit.

Nissan Leaf je stále nejprodávanějším elektromobilem světa. Během prvního letošního čtvrtletí japonská automobilka dodala zákazníkům takřka šestnáct tisíc exemplářů, což je číslo, jakému se nemůže rovnat ani Tesla Model S. Ostatně i díky tomuto vozu je aliance Renault-Nissan králem mezi prodejci elektromobilů. O korunu jí sice automobilka Elona Muska hodlá připravit za pomoci Modelu 3, nicméně Nissan již má připravenou odpověď v podobě nové generace „lístku“.

Pokud nepropadneme elektrickému šílenství, jenž zachvátilo část světa a budeme stát nohama pevně na zemi, pak musíme zmínit, že zatím pro koupi Nissanu Leaf mnoho důvodů. Standardní verze osazená akumulátory o kapacitě 24 kWh totiž za 730 tisíc korun nenabízí zrovna extra dojezd, provedení s 30kilowatthodinovými bateriemi za minimálně 810 tisíc korun pak zvládne maximálně 250 km. Za dané peníze tedy nic moc.

K nikterak úchvatným vlastnostem Nissanu Leaf navíc patří i vzhled, který je na jedné straně poplatný japonskému vkusu, na druhé pak aerodynamice. Tedy už bychom pomalu měli říci „ byl” - s napětím je totiž očekávána nová generace, která měla oficiálně debutovat v první polovině září na autosalonu ve Frankfurtu. My vám ji ale můžeme ukázat už dnes.

Novinka byla totiž nachytána zcela bez maskování v Barceloně při pořizování oficiálních fotografií a videí. Někteří jistě nabudou přesvědčení, že Elonu Muskovi při pohledu na japonský hatchback přejede mráz po zádech - nový Leaf totiž vypadá o poznání pohledněji. Jenže víme, jak to dopadá se „zabijáky Tesly”, ať už nabízí cokoli.

Zdá se přitom, že novinka narostla do délky i v rámci rozvoru, čímž by se zvětšil prostor v kabině i zavazadelníku (dosud nanejvýš 720 litrů). Kromě toho bude vůz schopen pobrat i baterie s větší kapacitou, o konkrétním číslu ale zatím můžeme jen spekulovat. Lidé z Nissanu ovšem naznačují, že „500 kilometrů není problém, problémem je cena“. Je tedy možné, že vůz bude k mání v několika verzích v závislosti na velikosti akumulátorů.

Již standardně se přitom nový Leaf pochlubí tzv. e-Pedálem. Ten můžete aktivovat pomocí tlačítka usazeného vedle voliče jízdních režimů, přičemž systém v té chvíli umožní řidiči ovládat vůz jen pomocí jediného pedálu. Pokud jej sešlápnete, dojde k běžnému pohybu vpřed. Jakmile však svou nohu sundáte, elektromotor je postaven mimo hru a vůz začne postupně zpomalovat, až zcela zastaví, a to dokonce i v kopci.

Funkčnost e-Pedálu bude pravděpodobně omezena rychlostně, určen je totiž hlavně pro jízdu po městě. Nissan navíc dodává, že řidič musí být i nadále ve střehu a připraven brzdit pomocí klasického brzdového pedálu v případě nouzové situace. Tím ale výčet nových technologií nekončí, dále se totiž druhá generace Nissanu Leaf pochlubí i automatickým parkováním, jenž je součástí technologie ProPILOT.

Kromě automatického parkingu by ovšem Leaf měl být schopen po stisku příslušného tlačítka samovolné jízdy ve zvoleném pruhu, akcelerace, decelerace i kontroly řízení. Automobilka navíc dodává, že během let bude míru autonomního řízení navyšovat. Tím nám ale dostupné informace zatím končí, pročež jen dodáme, že ke slavnostnímu odhalení mělo dojít 6. září, za více než měsíc. Jestli Japonci své záměry po tomto neplánovaném odhalení změní, ukážou další dny a týdny...

Nový Nissan Leaf nafocen bez špetky maskování, ukázal úplně vše - 1 - Nissan Leaf 2018 novy spy bez maskovani 01Nový Nissan Leaf nafocen bez špetky maskování, ukázal úplně vše - 2 - Nissan Leaf 2018 novy spy bez maskovani 02Nový Nissan Leaf nafocen bez špetky maskování, ukázal úplně vše - 3 - Nissan Leaf 2018 novy spy bez maskovani 03Nový Nissan Leaf nafocen bez špetky maskování, ukázal úplně vše - 4 - Nissan Leaf 2018 novy spy bez maskovani 04
Nový Nissan Leaf byl nafocen bez maskování. I přes nedokonalou kvalitu fotografií je evidentní, že jde o pohlednější vůz, než jakým je současný model

Zdroj: Broom

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama