Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS
12.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka bude taktéž disponovat dvěma spojkami GKN Twinster. U verze OPC možná dostaneme i driftovací režim.
Britskou firmu GKN Driveline známe už dlouho, do širšího povědomí ale vstoupila až loni, kdy přišel na trh nový Ford Focus RS. Právě tato společnost má na kontě jeho systém pohonu všech kol. Nyní tutéž technologii nadělila také Opelu a jeho Insignii Grand Sport. Můžeme se tak právem začít prát, zda vlajková loď německé automobilky dostane i tzv. Drift Mode, tedy driftovací režim.
Oficiálně to potvrzeno nebylo, nicméně zprávy ze zákulisí naznačují, že varianta OPC by měla umět driftovat. Nebudeme ale dále spekulovat, místo toho poklepeme na zoubek standardnímu provedení. To již bylo virtuálně odhaleno, naživo se pak ukáže v březnu v Ženevě.
Insignia Grand Sport stejně jako Focus RS spoléhá na systém Twinster AWD, který používá modul připojující zadní nápravu pomocí dvou spojek. První má na starosti přerozdělování výkonu mezi předními a zadními koly, druhá pak redistribuuje výkon mezi jednotlivými koly zadní nápravy. Ta jsou tak ovládána nezávisle na sobě.
To umožňuje vektorování točivého momentu, díky kterému by nová Insignia měla být bezpečnější. Systém totiž nevychází pouze z monitoringu povrchu vozovky, ale zároveň sleduje i úhel natočení volantu a pozici plynového pedálu. Chování vozu pak následně stočí směrem k neutrálnosti, což vylepší ovladatelnost.
Kromě toho bude chování systému upravovat volba jízdního režimu, kdy v módu Sport dojde k přeposlání větší části momentu na vnější zadní kolo. GKN Twinster tím vyvolá rotaci okolo vertikální osy vozu, načež Insignia zvládne lépe zatáčet a bude i rychleji reagovat na povely řidiče. Taková je alespoň teorie, na její ověření ale musíme vyčkat.
Abychom pak popisu učinili zadost, musíme dodat, že systém zvládne v závislosti na maximální úspoře paliva zadní nápravu zcela odpojit. Opelem byl pak zvolen zejména pro své kompaktní rozměry, díky nimž neomezuje zavazadlový prostor, a nízkou hmotnost. K dispozici přitom bude pouze u verzí osazených osmistupňovým automatem.








Opel Insignia Grand Sport dostane do vínku stejný systém pohonu všech kol, jakým se pyšní také Ford Focus RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
před 3 hodinamiZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nejnovější články
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
před 51 minutamiNezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
před 2 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
před 3 hodinamiDacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
před 4 hodinamiNová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 14:47 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB
- BMW Divize 10.06. 15:23 - pavproch
- Přepis auta z Německa 10.05. 19:15 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam