Reklama

Nový VW Golf má přihrát část zákazníků Škodě, víme o něm dosud nejvíc

Golf chce ve své osmé generaci zamířit zejména díky použitým technologiím o něco výš, jen tím ale Škodě nenahraje. Z jeho nabídky má totiž vypadnout kombík, který by v této třídě dál nabízela hlavně ona.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Golf má přihrát část zákazníků Škodě, víme o něm dosud nejvíc

3.9.2018 | Petr Prokopec

Golf chce ve své osmé generaci zamířit zejména díky použitým technologiím o něco výš, jen tím ale Škodě nenahraje. Z jeho nabídky má totiž vypadnout kombík, který by v této třídě dál nabízela hlavně ona.

Pokud v současné době zamíříte do showroomu Volkswagenu či Škody, může se vám stát, že odejdete s prázdnou. Tyto značky totiž i u svých klíčových modelů nabízí jen pár motorů, pokud tedy nabízejí vůbec nějaký.

To je něco, nač u koncernu VW, jehož nabídka posledních letech rostla skoro geometrickou řadou a kde počet jednotlivých modelů, variací a motorizací dosahoval několika tisíc, nejsme zvyklí. Pokud si přitom uvědomíme, že za vším stojí nová homologační pravidla EU, která znamenají velkou časovou náročnost a komplikace při uvádění jedné každé zvláštnosti, je těžké si představit, co teprve přijde. Však když VW nestíhá homologovat ani dávno existující auta, jak potom může zvládat práce na nových generacích?

Je ovšem nutné si uvědomit, že u některých současných modelů se technici museli vrátit pomalu až k rýsovacímu prknu, neboť kvůli souběžně zaváděným novým normám Euro bylo někdy třeba i podstatných technických změn. Novinky ovšem budou vyvinuty novým pravidlům přímo na míru, a kromě toho budou na svět přicházet postupně, místo aby celý koncern u laboratoří pomalu stanoval. Jeden model, Golf osmé generace, ale je již za rohem - zahájení jeho výroby bylo oficiálně potvrzeno na červen 2019.

Znamená to tedy, že od odhalení novinky jsme vzdáleni zhruba šest měsíců, debut by mohl proběhnout na počátku března na autosalonu v Ženevě. Na výstavišti Palexpo se přitom se stoprocentní jistotou ukáže pětidveřový hatchback, což dost možná bude i jediná dostupná karosářská varianta. Volkswagen totiž zvažuje, že by úplně zaříznul třídveřovou verzi, která ostatně dosud třeba na českém trhu byla k mání pouze u vrcholných variant GTI či R.

Zatímco konec třídveřového hatchbacku je v podstatě logickým krokem, neboť pokles zájmu zákazníků v tomto segmentu je markantní, další redukci nabídky lze označit za překvapení. Volkswagen má totiž přes palubu hodit i kombík, který nese obchodní označení Variant. Pokud by se tak přitom stalo, pak je více než jasné, že mimo hru zamíří také Golf Alltrack, který karoserii s větším zavazadlovým prostorem doplňuje ochrannými plastovými lemy.

Na druhou stranu, i tato strategie nakonec může být plně ospravedlnitelná. Golf Alltrack do značné míry cílí na stejnou skupinu zákazníků, kterou hodlá oslovit i nový T-Roc. Volkswagen tak svým způsobem zredukuje možný střet zájmů, což by nakonec mohlo platit i v případě kombíku jako takového. Golf v tomto provedení zase tak populární není, prakticky smýšlející klientelu více oslovuje Škoda se svou Octavií. U té je naopak kombík populární zcela mimořádně a omezení nabídky německého bestselleru by mu mohlo přihrát další zákazníky.

Vedení koncernu by ale ještě navrch lehce uklidnilo nálady mezi jednotlivými výrobci, neboť zejména Němci mají pocit, že Škoda parazituje na jejich úkor, když v podstatě nemusí nic vyvíjet. To by se ovšem nyní změnilo. Zda ale vše skutečně dopadne tímto způsobem, není jisté.

Ať už to ale s Golfem Variant dopadne jakkoli, očekávat máme nový Golf GTI, který s největší pravděpodobností dostane do vínku mild-hybridní ústrojí, ostatně jako většina motorizací. V případě méně výkonných modelů bude použito 12voltové elektrické ústrojí, GTI dostane 48voltový okruh. V kombinaci s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem bychom se pak měli dočkat zhruba 265 koní, tedy pro začátek.

Je samozřejmě otázkou, kam až se Volkswagen v průběhu let posune. Bohužel však manuál nedostaneme ani v pozdější fázi výroby, jedinou možností bude sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, v jejíž přední části bude namontován elektromotor. Ten následně vylepší ve sportovním režimu Performance akceleraci, ostatně stejně jako elektrický kompresor, který by měl nahradit dosavadní turbodmychadlo. Kromě tohoto provedení můžeme očekávat Golf osazený litrovým tříválcem i 1,5litrovým čtyřválcem, stejně jako zcela nový dvoulitrový turbodiesel.

Od motorů se přesuňme k evoluční verzi platformy MQB, díky které by mělo dojít k nárůstu rozchodu kol i rozvoru. Uvnitř by tedy nový Golf měl nabídnout největší prostor ve své třídě, což platí také o zavazadelníku. Možná i proto se tedy s kombíkem nepočítá. Přestože dojde k nárůstu rozměrů, hmotnost by vlivem většího podílu odlehčených materiálů měla poklesnout o 50 kilogramů. Přes tuto dietu bude vůz osazen větším počtem bezpečnostních a asistenčních systémů. Jistotou jsou zejména rozšířené funkce částěčně autonomního řízení, stran toho dorazí i větší konektivita a přísun „živých“ dat.

Důraz bude kladen také na digitální dotykové displeje, které mají nahradit prakticky veškerá klasická tlačítka. Ovládána tedy skrze ně bude nejen klimatizace, ale dokonce i světlomety. To vše pak ještě bude umocněno u prvního člena elektrické rodiny I.D., jímž bude hatchback. Ten má přitom dorazit rovněž v roce 2019, ovšem až v jeho závěru, a to jako náhrada za elektrický Golf, který pochopitelně taktéž skončí.

Nový VW Golf má přihrát část zákazníků Škodě, víme o něm dosud nejvíc - 1 - VW Golf VIII 2019 nove ilustrace 01Nový VW Golf má přihrát část zákazníků Škodě, víme o něm dosud nejvíc - 2 - VW Golf VIII 2019 nove ilustrace 02Nový VW Golf má přihrát část zákazníků Škodě, víme o něm dosud nejvíc - 3 - VW Golf VIII 2019 nove ilustrace 03
Nový Volkswagen Golf má získat na hranách. K mání však bude s jistotou jen jako pětidvířko, třídveřový hatchback a kombík prý dostaly stopku

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Autobazar

zobrazit vše