Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké

Patrně aby nebyla výroba nového Phaetonu ztrátová jako u toho současného, je potřeba najít cesty, jak snížit náklady. Přijde tedy na trh se zpožděním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké

21.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Patrně aby nebyla výroba nového Phaetonu ztrátová jako u toho současného, je potřeba najít cesty, jak snížit náklady. Přijde tedy na trh se zpožděním.

Volkswagen Phaeton příští generace se před příchodem na trh opozdí. Uvedly to nejmenované zdroje z automobilky Volkswagen s odkazem na soukromé rozhovory vedení značky. Za zdržením nestojí problémy při vývoji nového stroje, ten je hotov - náročnější je zefektivnit jeho výrobu snížením nákladů na materiály a práci.

Současný Phaeton je pro Volkswagen silně ztrátový, jak jsme se dozvěděli zkraje roku - automobilka na každém kusu údajně tratí 760 tisíc korun. Pravděpodobně se tedy snaží o efektivnější výrobu nové generace, aby se u ní tohle neopakovalo. Značce totiž musí být jasné, že nový Phaeton na tom s prodeji nebude o mnoho lépe než ten současný, kterého se v roce 2014 prodaly jen 4 tisíce kusů, méně než některých modelů, které z nabídky mizí, např. kabria Eos.

Volkswagen Phaeton je dítě Ferdinanda Piëcha, bývalého šéfa automobilky VW. Vysnil si ho jako konkurenta Mercedesu třídy S, jako auto schopné jet pohodlně rychlostí 300 km/h. Technologicky je na velmi vysoké úrovni, ale také se to odráží v jeho výrobní ceně. A i přes to to je v současnosti nejhůře prodávaný model Volkswagenu.

Může být překvapením i to, že Phaeton zůstal v nabídce, třebaže Ferdinand Piëch odstoupil po sporech s výkonným ředitelem koncernu VW Martinem Winterkornem letos v dubnu. Je ztrátový a prodává se velmi špatně a je to Piëchovo dílo. Jenže je-li už vyvinutý nástupce a je-li alespoň nějaká šance, že nebude tak zoufale ztrátový, není důvod jej do prodeje nepustit a zahodit tak miliardy vynaložené na vývoj.

Nehledě na to, že to je dokonalá vlajková loď značky. Ovšem takové značky, která se jmenuje "Volks Wagen", "Lidový vůz", a měla by tedy podle svého názvu vyrábět spíš auta pro lid. Auta z dolního konce nabídky, jsou-li jen trochu méně racionální, v rámci osekávání nákladů padají, zatímco i pro automobilku drahý vrchol zůstává. Jak to dopadne s jeho druhou generací, ukáže s definitivní platností až čas...


Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 1 - 2017 volkswagen phaeton ilustrace 01Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 2 - 2017 volkswagen phaeton ilustrace 02
Nový VW Phaeton na starší ilustraci

Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 3 - vw phaeton v10 tdi 01Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 4 - vw phaeton v10 tdi 02Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 5 - vw phaeton v10 tdi 03Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 6 - vw phaeton v10 tdi 04Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 7 - vw phaeton v10 tdi 05Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 8 - vw phaeton v10 tdi 06Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 9 - vw phaeton v10 tdi 07Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 10 - vw phaeton v10 tdi 08Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 11 - vw phaeton v10 tdi 09Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 12 - vw phaeton v10 tdi 10Nový VW Phaeton se opozdí, náklady na výrobu jsou opět příliš vysoké - 13 - vw phaeton v10 tdi 11
Současný Phaeton je ztrátový a zákazníci o něj nemají zájem (na fotografiích verze V10 TDI před faceliftem)

Zdroj: WorldCarFans

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.