Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní

OPC chystá do Ženevy ultimativní verzi Astry, kterou nazve příhodně Extreme. Vzniká na základech závodního vozu, dočká se prý i sériové výroby.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní

30.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

OPC chystá do Ženevy ultimativní verzi Astry, kterou nazve příhodně Extreme. Vzniká na základech závodního vozu, dočká se prý i sériové výroby.

Dost možná nejzajímavější Opel posledních let čeká svlékání a posilovna. Svlékat se bude z brnění, které mu jen zbytečně přidává na hmotnosti, k tomu mu ještě vstříknou do žil dávku výkonu navíc. Chystaný extrémista ovšem nemá být jen nafiňtěným kusem pro tuningové srazy a pózování na čerpacích stanicích, nýbrž zvíře postavené na základech Astry Cup z roku 2013. Závodní sedadla budou jen začátkem, protože se počítá také s bezpečnostním rámem, šestibodovými pásy, náležitými úpravami aerodynamiky a navíc také s karbonem, kterého bude použito ve velmi hojné míře. Zajímavostí je, že se Opel chystá přepracovat závodní vůz do silničně legalizovatelné podoby a nejde tedy běžnou, zcela opačnou cestou.

Pokud si připomeneme závodní vůz s dveřmi a kapotou z karbonových vláken, sbíhají se nám sliny. Takové prvky by se mohly na konceptu také objevit. Další pochoutku připraví tvůrci obdivovatelům plechových úkazů Opel Performance Centra v designovém a technickém oddělení. První zveřejněný snímek prozrazuje, že názvu Extreme rozhodně dostojí. Agresivně vypadá nejen karoserie s agresivními nárazníky a velkými černými koly, ale také macatá záď se čtveřicí koncovek výfuku a velkým střešním spoilerem. Pokud si vzpomínáte na koncept OPC X-treme z roku 2002, není to žádná náhoda, protože novinka se na něj přímo odkazuje a byla jím také inspirována.

Bohužel zatím nemáme podrobnější specifikaci, můžeme však vzít jed na to, že výkon dvoulitrového turbomotoru poskočí z 280 koní minimálně na hranici 300 a to bychom byli ještě velkými negativisty. Standardní Astra OPC umí se svými 400 Nm zrychlit na stovku za šest sekund a pokoří metu 250 km/h v pěkném čase. Jenomže pokud shodí ze svých 1 550 kg (dle normy EU) více než 100 kg, může být i dvacet koní navíc docela dostatečná vstupenka k zajímavým zážitkům za volantem.

Koncept Astra OPC Extreme se v budoucnu údajně dostane do sériové výroby v omezeném počtu kusů, samozřejmě za vyšší cenu než standardní OPC. Bude tedy něčím podobným, čím byla Corsa OPC Nürburgring Edition se samosvorem na přední nápravě (Astra OPC ho má už v základu). Podle fotografie z boxových uliček Nürburgringu je připravena na brutální zacházení, slušné časy i na masovější produkci. Další údaje ale budou zveřejněny nejpozději na začátku března v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní - 1 - Opel Astra OPC Extreme 2014 koncept 01Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní - 2 - Opel Astra OPC Extreme 2014 koncept 02Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní - 3 - Opel Astra OPC Extreme 2014 koncept 03Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní - 4 - Opel Astra OPC Extreme 2014 koncept 04Opel Astra OPC Extreme 2014: extrémista z Rüsselsheimu pošle na kola 300 koní - 5 - Opel Astra OPC Extreme 2014 koncept 05
Astru OPC čeká dieta a posilovna. Verze Extreme slibuje docela zajímavé svezení, vždyť už standardní OPC za ten hřích stojí

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.