Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia 2012: velký facelift se nekoná
10.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od faceliftu Insignie pro rok 2012 se čekaly velké designové změny, nakonec se ale ty uskutečněné nedají nazvat ani faceliftem. Co nového tu tedy máme?
Opel představil inovovanou Insignii pro rok 2012 a vše doprovodil rozsáhlou tiskovou zprávou. Po jejím podrobném přečtení jsme ale nutně museli dojít k závěru, že jde o mnoho povyku pro nic. Změn sice není úplně málo, vesměs ale nejsou viditelné a ani ty technické kolikrát nejsou až tak nové, jak je Opel prezentuje. Ale vezměme to popořádku.
Předně je třeba si říci, že letos byl v případě Insignie očekáván výrazný facelift, který by vozu dodal vzhled ve stylu modelu Ampera. Nápady z ní (hlavně ty „bumerangové”) se totiž objevily na nové generaci Zafiry, a tak se očekávalo, že si postupně najdou cestu k dalším modelům. Níže ostatně můžete vidět jednu ze spekulativních ilustrací Dávida Kisse, která byla považována za realistickou. Na nic takového ale nakonec nedošlo, po stránce vzhledu bude inovovanou Insignii zdobit pouze nový modrý lak Luxor a nová provedení litých kol. Toť vše.
V interiéru už je změn více, ale ani ty zřejmě nebudou příliš viditelné. Říkáme zřejmě, neboť žádnou fotku vnitřku zatím nemáme, a tak se musíme spolehnout na obsah tiskovky, která hovoří o dvou nových informačně-zábavních palubních systémech, které budou daleko lepší než ty předcházející, což se bude projevovat mimo jiné tím, že budou pracovat s paměťovými kartami typu Secure Digital. Dalšími novinkami jsou čalounění kůží Nappa s obchodním označením Indian Night a vylepšená kamera sledující prostor před vozidlem, jež má být nově schopna varovat i před blížícím se nárazem.
Další novinky se týkají nabídky motorů. Opel říká, že nově nahrazuje atmosféricky plněný motor 1,8i více „evropským” agregátem 1,4 Turbo o výkonu 103 kW resp. 140 koní (objevil se i v nedávno testované Astře Sports Tourer) a dvoulitrové benzinové turbo posílil v kombinaci s pohonem všech kol až na 185 kW (250 koní). My ale víme, že nejde o novinky v pravém smyslu slova, neboť na některých trzích se tyto agregáty prodávají již nyní. Slova automobilky si tedy vysvětlujeme tak, že nyní budou dostupné na všech trzích bez rozdílu. A tak se oběma inovacím věnujme podrobněji.
Nová přeplňovaná čtrnáctistovka ecoFlex dosahuje již zmíněného maxima výkonu 103 kW (140 koní) v rozmezí 4 900 a 6 000 ot./min, maximum točivého momentu 200 Nm je posazeno mezi 1 850 - 4 900 ot./min. To nejsou vůbec špatné hodnoty, z testu Astry ale víme, že motor dokáže dokonale zabít dlouhá převodovka a snad alespoň Insignie dostane lepší. Zda tomu tak bude opravdu nevíme, jisté ale je, že schytá systém start and stop, elektrický posilovač řízení, 17" kola s pneumatikami s nižším valivým odporem a zakytovaný spodek vozu pro snížení odporu aerodynamického. To zní jako pěkná „eko” sada, a tak ani od převodovky nelze očekávat jiné naladění. Pozitivem ale nesporně je udávaná kombinovaná spotřeba 5,7 litru benzinu na 100 v případě liftbacku a sedanu a 5,9 litru u kombi (134 a 139 g CO2/km, to je oč tu běží), zrychlení na stovku za 10,9 sekundy a maximální rychlost 205 km/h pak minimálně nedělají ostudu.
Dynamicky zajímavější volbou je ovšem posílená verze 2,0 Turbo 4x4, která nové dosahuje výkonu až 185 kW (250 koní) pramenícího z točivého momentu nejvýše 400 Nm. Jak jsme již částečně zmínili, jde o 30 koní a 50 Nm více než dosud a ve spojení s manuální šestistupňovovu převodovkou vůz nově zrychluje na stovku již za 7,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Samozřejmě ani zde nechybí start-stop, elektrický posilovač, pneumatiky s nižším valivým odporem a zakytovaný podvozek, což dohromady znamená i snížení spotřeby o 0,5 litru na 100 km na výsledných 8,4 litru. Za 197 g CO2 na kilometr si ale i tak pěkně připlatíte.
Abychom byli úplní, stejné „ekoprvky” dostal motor 2,0 Turbo i ve svém původní naladění (162 kW/220 koní), v němž je dále dostupný pro verze s poháněnou přední osou. Výsledkem je snížení normované spotřeby opět o půl litru na 7,6 l/100 km a odpovídajících emisí CO2 na 179 g/km (-10 g/km). Systém start-stop je pak nově neodvratně k dispozici i pro všechny verze dvoulitrového turbodieselu.
Tím podstatné novinky pro Insignii 2012 končí. Na „bumerangovou příď” si tak budeme muset počkat, dost možná až do příchodu další generace. Jak dnešní Insignia jezdí si můžete přečíst v našem někdejším testu verze 2,0 CDTI.


Opel Insignia pro rok 2012 zatím takto
Nedávný render Dávida Kisse byl zjevně mimo realitu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom