Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opravdu levné Škody zřejmě nebudou, spolupráce s Indy ztroskotala
11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letos na jaře se začala rýsovat vcelku neobvyklá spolupráce mezi koncernem VW a Tatou, která by vyplodila levné Škody. Nestane se to.
Snahy Volkswagenu o výrobu levného vozu ve stylu Dacie nejsou ničím novým, ostatně hlavně kvůli tomu ostatně německá automobilka uzavřela v roce 2009 partnerství se Suzuki. Nicméně obě značky nakonec nedospěly k úspěšné dohodě, místo toho se o šest let později rozešly ve zlém. Ve hře byly dokonce i soudy, jimiž jedna strana vyhrožovala druhé, pokud nedojde k navrácení akcií toho či onoho protějšku. Nakonec se tak sice stalo, nicméně ke spolupráci těchto automobilek nejspíše již nikdy nedojde.
Volkswagen samozřejmě své snahy nevzdal, proto ostatně bylo v březnu letošního roku sepsáno Memorandum o porozumění mezi Němci a indickým koncernem Tata Motors. Koncern VW přitom při jednáních zastupovala zejména Škoda, která zná tamní trh lépe než mateŕský VW. Mladoboleslavská automobilka se přitom zaměřila na platformu AMP, která měla posloužit jako základ pro budoucí novinku. Právě na této architektuře ale jednání ztroskotalo.
„Obě společnosti dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci. Obě společnosti zdůrazňují, že po intenzivních a konstruktivních rozhovorech v uplynulých měsících se nevylučuje možnost budoucí spolupráce,“ uvedla v tiskovém prohlášení Škoda.
Přeloženo to běžné mluvy to přitom znamená, že mladoboleslavská automobilka zjistila, že platforma AMP by vyžadovala výrazné přepracování, aby plnila budoucí bezpečnostní limity. Kromě toho by kvůli lepším emisím bylo třeba i modifikace motorů. Tyto kroky by samozřejmě byly nadmíru nákladné, pročež Škoda nakonec místo toho bude zkoumat možnost dalšího využití koncernové platformy MQB jejím „downgradováním“ - zjednodušením a zlevněním.
Příchod malého vozu určeného především pro indický trh, jenž se má do roku 2020 stát třetím největším na světě, se tedy aktuálně odkládá. Nicméně pro Volkswagen šlo pouze o jedno želízko v ohni, německá automobilka totiž v Číně spolupracuje na tomtéž se značkou FAW. Kromě toho mají Němci již od příštího roku v kooperaci s automobilkou JAC Motor začít vyrábět dostupný elektromobil.
Pro Volkswagen je přitom levný dostupný vůz klíčový, a to kvůli kauze Dieselgate i řadě trhů, kde došlo ke zhoršení ekonomické situace. To pro německou automobilku představuje pokles registrací, načež je třeba nápravu hledat v jiných oblastech a produktech. V takové Indii je přitom cena klíčová, jak zjistil General Motors, který se z tohoto trhu do konce roku stáhne. V zemi tak budou nadále vládnou Suzuki a Hyundai, jimž patří dvě třetiny trhu s auty. Zatím stále docela malého trhu, nutno dodat - očekávané hromadné přesedání Indů z motocyklů do aut se zatím nekoná v takové míře, jak mnozí očekávali...
Ke spolupráci Volkswagenu a Tata Motors nakonec nedojde, Škoda po pětiměsíčním zkoumání zjistila, že zamýšlené využití platformy AMP by se nevyplatilo
Zdroje: Škoda Auto, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 51 minutami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23