Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo?

9.3.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Německý koncern se dohodl s Indy na spolupráci, která by měla vést k novým vozům VW a Škody pro indický trh. Němci nemohou jinak, sami jsou mo drazí.

Indickou automobilku Tata Motors má většina lidí spojenu s modelem Nano. Ten proslul především nízkou cenou a ne zrovna přesvědčivým jízdním projevem. Pro Indii měl znamenat něco jako kdysi VW Brouk pro Evropu, měl motorizovat domácí trh namísto motocyklů a skútrů, to se ale nakonec až tak moc nepovedlo. Značka ovšem ukázala celému světu, jak se vyrábí levné vozy. Nově sice s divizí Tamo ukazuje, že umí udělat i sportovní vůz, ten ale poslouží spíše jejímu image než registracím.

Tata Motors ovšem spíše než modelem Racemo zaujala na ženevském autosalonu podpisem smlouvy stvrzujícím spolupráci s koncernem Volkswagen, která se má dotýkat značek Volkswagen a Škoda. Oficiální to zatím není, podle indického Autocaru ale šéf VW Matthias Müller se svým protějškem z Taty Günterem Butschekem podepsal vyhlášení porozumění, tedy jakousi předzvěst budoucí smlouvy. Její oficiální podrobnosti bychom se přitom měli dozvědět zítra, tedy 10. března.

O spolupráci německého a indického koncernu se mluví již skoro rok a pramenit by měla v nové modely Volkswagenu a Škody určené pro indický trh. Původně se vše mělo točit kolem modulární platformy MQB-A, kterou by použila i Tata, pro indický trh se ale ukázala být příliš drahou. Užita tak má být architektura AMP (Advanced Modular Platform), za níž stojí Indové. To samé platí o motorech, i tady dodají techniku Indové.

Co tedy přinese Volkswagen? V prvé řadě peníze a úspory z rozsahu pro Tatu. Z toho se zdá, že dohoda bude poněkud jednostranná, to je ovšem pouhé zdání. Tata Motors pro změnu počítá s přístupem k některými pokročilým technologiím Volkswagenu, které budou postupně implementovány do jejích vozů.

Dodejme, že Škoda v Indii nabízí už dnes zčásti specifické modely a i když stojí na starší technice koncernu VW, pro potřeby indického trhu jsou stále příliš drahé, což brání jejich většímu rozšíření. Patrně budou nabízeny i nadále, třeba i spolu s novým Superbem a dalšími standardními škodovkami, portfolio značky by ale díky této spolupráci mělo být rozšířeno směrem dolů, zejména cenově. To by v poslední době poněkud klesající indiské registrace Škody mělo opět navýšit.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo? - 1 - Tata Motors a VW spoluprace 01Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo? - 2 - Tata Motors a VW spoluprace 02Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo? - 3 - Tata Motors a VW spoluprace 03
Šéfové koncernů VW Group a Tata Motors Matthias Müller a Günter Butschek v Ženevě podepsali memorandum o porozumění, tedy předzvěst dohody o spolupráci. Z té má profitovat mimo jiné Škoda

Zdroj: Autocar India

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama