Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Gen X Nano: facelift vylepšil vzhled, dorazil i „sportovní“ automat
19.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) V rámci modernizace narostla také bezpečnost indického vozítka, tak levné jako dříve ale již není. Za základní výbavu dáte 76 700 Kč.
Když indická automobilka před pár lety ohlásila příchod modelu Nano, který měl být nejlevnějším novým vozem světa, řada zavedených výrobců značně znervózněla. Zvláště proto, že značka Tata Motors se netajila svými expanzivními plány. Na Starém kontinentu ovšem tento automobil dojel na mizernou bezpečnost i nepříliš přitažlivý vzhled. Navíc jeho cena s navyšující se vzdáleností od domoviny jen rostla, díky čemuž jsme tu ve výsledku měli jen nepříliš atraktivní vůz.
Nano si tak užilo svých 15 minut globální slávy a zase se hezky vrátilo zpět na indický trh, kde navíc jeho prodeje rok od roku klesají. Zatímco tak ještě v letech 2011 a 2012 registrace čítaly nějakých 75 tisíc kusů ročně, letos opouští brány továrny průměrně 1 300 aut měsíčně. Není proto divu, že malý hatchback prošel výraznou modernizací, která by měla zákazníky přivábit zpět do showroomů.
V rámci vzhledu tu tedy máme kompletně novou příď, kdy pozměněn byl tvar kapoty, čelní masky, světlometů i nárazníku. Ten se navíc pyšní motivem „nekonečna“, tedy ležaté osmičky, čímž je prý symbolizováno, že Nano vám vydrží do konce života. Toto téma ale raději nebudeme rozvádět, místo toho zmíníme také příchod nového zadního nárazníku.
Kromě toho si můžete dopřát také 12palcová litá kola s odlišným designem, se kterými jsou spojeny pneumatiky o rozměru 135/70 vpředu a 135/65 vzadu. Ve všech čtyřech rozích pak nechybí bubnové brzdy, které jsou více než dostačující. Nano totiž váží přibližně 765 kg, o jeho pohon se pak stará 0,6litrový dvouválec o výkonu 38 koní a točivém momentu 51 Nm.
Zatímco pohonná jednotka zůstává shodná jako u dosud nabízené verze, volba převodovek byla rozšířena. Vybírat tak můžete mezi čtyřstupňovým manuálem či novým pětistupňovým robotizovaným manuálem. Ten navíc dostal do vínku i „sportovní“ režim, s ohledem na výše zmíněný výkon ale akcelerace ani v takovém případě dechberoucí nebude.
O jízdní dynamice pak sice automobilka mlčí, spotřebou 4,5 l/100 km se ovšem chlubí. Zároveň dodává, že došlo ke zvětšení objemu palivové nádrže, takový zavazadelník však nadále pobere jen 94 litrů bagáže. Zmínit pak můžeme ještě elektrický posilovač řízení či navýšenou bezpečnost, která počítá se zesílenými dveřními výztuhami a lepšími deformačními zónami.
Pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech (není jisté, jak jich chce Nano dosáhnout) se pak objevují stabilizátory, světlá výška s ohledem na náročnější indické silnice narostla na 190 mm. Kromě toho je třeba počítat s vyššími cenami, neboť za základní model XE dáte 199 000 rupií (cca 76 700 Kč), za vrcholné provedení XTA pak 289 000 INR (111 500 korun).
Tata Gen X Nano se pyšní novým názvem i vzhledem. Kromě toho v nabídce přibyl robotizovaný manuál se „sportovním“ režimem, dvouválcový motor však i nadále produkuje jen 38 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis