Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé

Italská novinka páruje 764 koní s 1 280 kilogramy. Má také specificky nastavený podvozek či ESP, všech 100 exemplářů ale již má svého majitele.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé

15.2.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Italská novinka páruje 764 koní s 1 280 kilogramy. Má také specificky nastavený podvozek či ESP, všech 100 exemplářů ale již má svého majitele.

O příchodu Pagani Huyara Roadster se mluví již několik let. Není tak vlastně divu, že kupříkladu v Číně vznikla replika tohoto vozu, aniž by kdokoliv mimo automobilku viděl originál. Jeho příchod byl totiž definitivně potvrzen až na počátku letošního roku, kdy byla zmíněna premiéra v Ženevě. Zároveň přitom světlo světa spatřily první snímky, s tímto krokem ovšem samotná značka neměla až tak moc společného. Tedy alespoň to tvrdí.

Jakékoliv spekulace ale nechme stranou, místo toho se zabývejme realitou. Roadster má totiž po virtuálním debutu, a my si tak naplno můžeme prohlédnout jeho křivky. Ty se v přední části oproti kupé měnily jen zčásti, zcela nová je ale logicky záď. Někteří říkají, že roadster vypadá lépe, je ale na vás, co se vám bude líbit více. Vůz s pevnou střechou zkrátka hraje spíše na elegantní notu, zatímco Roadster je paradoxně brutálnější.

Změna stylu ostatně souvisí i s mechanickými novinkami. Automobilka totiž na přerodu zapracovala opravdu důkladně, výsledkem čehož je 1 280 kilogramů vážící novinka. Ta je překvapivě nejen tužší než varianta s pevnými střešními panely, ale také o nemalých 80 kilo neboli 6 procent lehčí. Dosaženo toho bylo zejména rozsáhlým použitím nového druhu kompozitních materiálů zvaného Carbo-Triax HP52.

Roadster ovšem není pouze lehčí, je rovněž i výkonnější než kupé. O pohon se sice znovu stará přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec M158 z produkce Mercedesu-AMG, ten byl ovšem řádně modifikován. Nyní tak produkuje 764 koní, tedy o 34 více než dosavadní model. Točivý moment pak má přesáhnout 1 000 Nm, přičemž k dispozici je již od 2 400 otáček.

Oproti základnímu kupé se Roadster liší také volbou převodovky, veškerý výkon totiž na zadní kola přenáší sedmistupňová sekvence společnosti Xtrac, která byla původně určena pouze pro ostřejší variantu BC. Mimo to se měnil také podvozek, kde zavěšení užívá nové hliníkové slitiny HiForg, jenž vznikla pouze kvůli otevřenému modelu a vůči kupé redukuje hmotnost o 25 procent.

Nové jsou i karbon-keramické brzdy Brembo s 380milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu, vzadu pak najdeme rovněž 380milimetrové kotouče, ovšem „pouze“ čtyřpístkové třmeny. Pagani navíc úzce spolupracovalo s firmou Pirelli na specifických pneumatikách pro Roadster, jenž dorazily ve 20palcovém provedení vpředu a 21palcovém vzadu.

Unikátně nastaveno bylo také ESP, které počítá s pěti režimy včetně úplné deaktivace. A opomenout samozřejmě nesmíme ani nahrazení pevných střešních panelů odnímatelnou střechou. Pagani přitom vyvinulo dvě varianty, z nichž první počítá s karbonovým hard topem doplněným centrálním střešním oknem. Druhá verze páruje uhlíková vlákna s plátnem a dá se uskladnit uvnitř.

Interiér lze samozřejmě zcela přizpůsobit vkusu majitele, tedy co se čalounění a dekorů týče. Samotná architektura se nemění a je de facto beze změn převzata z kupé. Tím jsme se ale dostali až na konec, pročež jen dodáme, že také Roadsteru bude vyrobeno pouze 100 exemplářů. Každý z nich startuje na 2 280 000 Eur (cca 61,61 mil. Kč) bez daně, všechny ale mají už teď své majitele. Jak jinak...

Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 1 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 01Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 2 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 02Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 3 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 03Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 4 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 04Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 5 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 05Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 6 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 06Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 7 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 07Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 8 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 08Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 9 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 09Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 10 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 10Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 11 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 11Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 12 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 12Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 13 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 13Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 14 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 14Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 15 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 15Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 16 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 16Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 17 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 17Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 18 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 18Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 19 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 19Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 20 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 20Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 21 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 21Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 22 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 22Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 23 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 23Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 24 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 24Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 25 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 25Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 26 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 26Pagani Huayra Roadster je venku. Je silnější, lehčí a prý i hezčí než kupé - 27 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 27
Pagani Huayra Roadster má konečně po premiéře. Oproti kupé je výkonnější, lehčí i dražší. A je rovněž již vyprodané

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše