Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ruská oligarchie obávající se o svou bezpečnost může nově sáhnout i po méně nápadných pancéřovaných automobilech, než jsou BMW nebo Mercedesy.
K vrcholnému dílu automobilky Hyundai se v Evropě tak snadno nedostanete, každopádně jde to i bez individuálního importu ze Spojených států nebo Koreje. Limuzínu Equus (prodávanou také pod jménem Centennial) lze bez obtíží oficiálně pořídit v Rusku, kde jsou požadavky na automobily přeci jen trochu jiné. Samotnou jinakost preferencí tamních zákazníků navíc podtrhuje i tento konkrétní vůz postavený Hyundai ve spolupráci s německou společností Stoof International.
Na první pohled to poznáte jen stěží, ale Equus na fotografiích je podle úpravce schopen ochránit svou posádku před výbuchem patnáctikilogramové nálože trinitrotoluenu, případně ekvivalentu jiných trhavin. Aby Hyundai něco takového dokázal a vyhověl normám balistické ochrany EEC CEN B6 - B7/VR7, pochopitelně musel být náležitě přepracován, což znamená doplněný o laminovaná vrstvená skla a spoustu plátů pancíře, kevlaru a podobných materiálů.
Protože jde ve výrobním programu Stoof International o novinku, prozatím nám chybí bližší specifikace. Víme však, že obrněný Equus bude možné pořídit se standardním nebo prodlouženým rozvorem, který auto protáhne až na 5,46 metru a navýší jeho hmotnost z 2 010 na 3 840 kilogramů. Součástí výbavy bude komplexní kamerový systém, automatický hasicí okruh, interkom, infračervené osvětlení s dalšími kamerami, výstražný akustický systém, případně satelitní sledování.
Zbytek automobilu by měl vycházet ze sériové techniky špičkové verze a to znamená přímovstřikový pětilitrový vidlicový osmiválec série Tau o výkonu 430 koní při 6 400 ot./min., nejvyšší točivý moment 510 newtonmetrů při 5 000 ot./min. a pohon zadních kol zajištěný osmistupňovou automatickou převodovkou.
Kolik bude Hyundai resp. Stoof International požadovat za korejského bodyguarda, pro tuto chvíli netušíme. Vůz si ale odbude svou výstavní premiéru tento týden na moskevském autosalonu a je proto pravděpodobné, že se firma stavějící také pancéřovaný Bentley Continental Flying Spur nebo Mercedes třídy S na výstavě pochlubí dalšími podrobnostmi.
Prodloužení rozvoru a masivní pancéřování zvýší hmotnost auta na téměř čtyři tuny
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7.4.2024 - Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024 - První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024 - Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024
Živá témata na fóru
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 23:48 - honziss
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz