Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg

(+ video) Francouzi si se svým novým mini rozhodně věří. „Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší,“ říkají. To se na to podívejme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg

2.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Francouzi si se svým novým mini rozhodně věří. „Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší,“ říkají. To se na to podívejme.

Už několikrát jsme se zabývali možností, že automobilky „vyrábějí“ úniky fotografií cíleně, stejně jako rády nechají promenádovat své testovací zakamuflované muly před fotoaparáty a nás nechávají žít v domnění, že jsme nahlédli pod pokličku přísně tajného programu. Podle první oficiální tiskové zprávy Francouzů k jejich novince hádáme, že u nich to bylo zcela opačně. Odhalení Peugeotu 208 je evidentně zaskočilo. Ve srovnání s tím, co jsme si řekli včera, totiž jejich sdělení obsahuje jen velmi málo nových informací a celé to vypadá jako šité trochu horkou jehlou.

Zatím tedy můžeme potvrdit termín nástupu - model 208 bude veřejnosti představen na začátku příštího roku (předpokládáme, že na autosalonu v Ženevě) a krátce poté bude zahájen také jeho prodej. Peugeot navíc odhalil, že obě karosářské verze byly vyvíjeny jako projekt A9. Automobilka také dosvědčila významné snížení hmotnosti, což zaslouží velkou pochvalu. V průměru jsou typy 208 lehčí o 110 kg. Kupříkladu nejštíhlejší model váží pouhých 975 kg, přičemž největší vzájemný rozdíl činí na tak malý vůz skoro až neuvěřitelných 173 kg.

Návrháři rovněž našli své rezervy ve schopnosti využívat obestavěný prostor. Navzdory zkrácení celkové délky o 70 mm oproti předchůdci (a snížení vozu o 10 mm) se jim povedlo zvětšit prostor pro posádku i zavazadla. Objem kufru se zvýšil o asi zanedbatelných 15 litrů, ale cestující na zadních sedadlech dostanou o 50 mm více místa v podélném směru na svá kolena. A to rozhodně zanedbatelné není.

O tvary 208 jsme zavadili včera, takže dnes se podíváme na to, co na ně říká Gilles Vidal, hlavní designér Peugeotu: „Síla spočívá v jeho stylu, je to energií nabitá koule. Tento vůz má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům. Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší bez ohledu na kulturní a společenské souvislosti.“ Skromností tedy věty pana Vidal zrovna nesrší, ale to není nic ve srovnání s nejvyšším vedením značky. „S modelem 208 mění značka Peugeot epochu,“ tvrdí Vincent Rambaud, generální ředitel Peugeotu a ještě odvážněji se k tomu staví Alain Tranzer, ředitel projektu A9: „Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu.“

Také náš předpoklad, že pohonné systémy novinky se zaměří hlavně na snižování emisí, byl zcela správný. Hned první věta věnovaná motorům říká, že v porovnání s modelem 207 dokázal Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km. Z pěti dieselových motorů budou čtyři vybaveny systémem stop-start. Nejúspornější verze má udávanou spotřebu jen 3,4 l nafty na 100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru nemají překročit hodnotu 99 g. Nové tříválcové benzinové agregáty ponesou označení 1,0 a 1,2 VTi, přičemž spotřeba menší jednotky má být 4,3 l /100 km.

Další detaily se možná dozvíme až za několik měsíců, ty aktuálně dostupné si tedy raději řádně užijte.


Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 1 - Peugeot 208 01Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 2 - Peugeot 208 02Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 3 - Peugeot 208 03Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 4 - Peugeot 208 04Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 5 - Peugeot 208 unik 02Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 6 - Peugeot 208 unik 03Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 7 - Peugeot 208 unik 04Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 8 - Peugeot 208 unik 05Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 9 - Peugeot 208 unik 06Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 10 - Peugeot 208 05Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 11 - Peugeot 208 06Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 12 - Peugeot 208 07Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 13 - Peugeot 208 08Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 14 - Peugeot 208 09Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 15 - Peugeot 208 11Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 16 - Peugeot 208 unik 09Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 17 - Peugeot 208 12Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 18 - Peugeot 208 13Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 19 - Peugeot 208 unik 08Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 20 - Peugeot 208 14Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 21 - Peugeot 208 15Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg - 22 - Peugeot 208 unik 15
Ve vyšších výbavách bude součástí palubní desky dotykový displej nebo head-up podobný tomu v modelu 3008 a 5008

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.