Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS

25.11.2016 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Francouzský vrchol nejspíše dostane kombinaci jedna-šestky a dvou elektromotorů, 500 koní a robotizovaný manuál. Levně však k mání nebude.

Počínaje 1. zářím letošního roku se vlády nad značkou Peugeot ujal Jean-Philippe Imparato. Ve francouzské automobilce působí již od roku 1989 a během té doby prošel hezkou řádkou pozic, z nichž mnohé měly spojitost s prodeji a marketingem. Pokud tedy někdo ví, po čem zákazníci touží, měl by to být právě Imparato. O to větší váhu proto mají jeho prohlášení ohledně produkční verze Peugeotu 308 R HYbrid.

Tento hot hatch osazený benzin-elektrickým pohonným ústrojím se jako koncept objevil již na počátku loňského roku a od té doby se Francouzi snaží najít způsob, jak by „eRko“ mohli dostat do výroby. S Imparatem u kormidla by se jim to mohlo podařit, neboť nový šéf značky již uvedl, že by „velmi rád představil něco ještě rychlejšího“ než model 308 GTi. Motivací je mimo jiné úspěch Fordu Focus RS, který má 350 koní a prodává se jak housky na krámě. A nic takového Peugeot v nabídce nemá.

„Rozhodně je zde pro takový vůz prostor,“ dodal dále nový šéf značky. „Zatím sice nevím, pro jaký přesně, ale rozhodně pro něj hlasuji. Nemyslím si ovšem, že vyvineme nástupce kupé RCZ. Každá naše výrobní řada je korunována něčím mimořádným v oblasti výkonu. Je tedy třeba se ptát, zda budeme pracovat na novém RCZ, nebo jestli naše příští 308 bude opravdovou bestií?“

Z jeho slov můžeme vyčíst nejen nadšení, ale také jistou rozpačitost. Není totiž jisté, zda hybridní hot hatch skutečně dostane kombinaci přeplňované benzinové jedna-šestky a dvou elektromotorů s celkovým výkonem 500 koní. S ním neměl Peugeot 308 R HYbrid problém zrychlit z klidu na stovku za rovné čtyři sekundy a tak pokořit například Audi RS3.

Otazníky je zahalena rovněž převodovka, koncept byl vybaven šestistupňovou robotizovanou skříní. Milovníci ostrých hatchbacků ale dávají přednost spíše manuálům. Tito lidé ale nejspíše budou mít smůlu, neboť Peugeot se chce jako značka posunout o trochu výše. To přitom souvisí s vyššími cenami, s nimiž pro změnu nemají problém spíše příznivci automatů.

V tomto ohledu ostatně Imparato uvedl, že „zákazníci chtějí vozy na vyšší úrovni a jsou za ně ochotni i zaplatit, pokud zůstatková hodnota bude solidní“. S tímto přístupem byl na trh uváděn i nový Peugeot 3008, u kterého lze prý očekávat zůstatkovou hodnotu vyšší oproti minulosti o 8 až 17 procent. Lví podíl na tom přitom má i-Cockpit, který je součástí standardu.

Abychom tedy vše shrnuli, nový Peugeot 308 R HYbrid jisté šance na sériovou výrobu má. Nejspíše přitom dostane benzin-elektrické ústrojí, 500 koní a automat. Vše pak završí nemalá cena a nedivili bychom se, kdyby automobilka omezila výrobu - časově či kusově.

Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 1 - peugeot 308 r hybrid concept 01Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 2 - peugeot 308 r hybrid concept 02Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 3 - peugeot 308 r hybrid concept 03Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 4 - peugeot 308 r hybrid concept 04Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 5 - peugeot 308 r hybrid concept 05Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 6 - peugeot 308 r hybrid concept 06Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 7 - peugeot 308 r hybrid concept 07Peugeot 308 R HYbrid možná vážně půjde do výroby, kvůli Focusu RS - 8 - peugeot 308 r hybrid concept 08
Peugeot 308 R HYbrid se nejspíše opravdu dočká sériové výroby, byť velmi pravděpodobně limitované

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše