Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 2014: facelift ve znamení diod detailně, včetně českých cen
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace dodala sedanu a kombíku nová světla i nárazníky. Díky nim narostla celková délka, pod kapotu pak zamířily výkonnější motory.
O modernizaci francouzské vlajkové lodi jsme se zmiňovali již v červnu, kdy na světlo světa prosákly první fotky a informace. Při té příležitosti jsme naznačili, že ačkoliv je výstavní premiéra modelu naplánována na pařížský autosalon, de facto se již bude jednat o křížek po funuse. Dnešním dnem totiž startuje prodej faceliftovaného Peugeotu 508, přičemž stejně jako dříve můžete sáhnout po sedanu, kombíku či verzi RXH.
Než se ovšem dostaneme k českým cenám, které jsou již známé, je třeba zopakovat a případně doplnit prvky, jimiž se vůz nově chlubí. Zvenčí se přitom jedná hlavně o novou příď, kterou u vyšších úrovní výbavy zdobí již jen LEDkové světlomety. Nižší stupně pak diody používají v případě denních světel, mlhovek či směrovek, v rámci hlavních světlometů však i nadále spoléhají na halogeny.
Mimo předku se LEDky nastěhovaly rovněž na záď, kde se sedan pyšní novými horizontálními lampami. Každá z nich přitom obsahuje 36 diod, v případě kombíku či verze RXH si ovšem zákazníci musí vystačit se stávajícím provedením. Pro všechny modely je ovšem nová přední kapota, stejně jako se přepracování dočkaly také nárazníky na obou stranách.
Díky tomu můžeme počítat s prodloužením předního a zadního převisu, čímž nám narostla také celková délka. Sedan tedy nově měří 4 830 mm, kombi je kupodivu o milimetr kratší. Důvodem je zmíněné přepracování zadního nárazníku, který má nyní nabízet větší ochrannou funkci a tak je ve srovnání s kombíkem delší (konkrétně měří převis 22 mm).
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde rovněž najdeme řadu změn. Tou zásadní je příchod dvoulitrového dieselu BlueHDi pod kapotu verze RXH, která dosud byla k mání pouze s hybridním pohonným ústrojím. To v nabídce nechybí ani po faceliftu, 180 naftových koní ale dozajista dorazí s nižší cenou. Ta však bude známa až při listopadovém zahájení prodeje.
U standardního sedanu a kombíku však lze s novým dvoulitrem BlueHDi počítat, přičemž kromě 180 koní je k mání také verze naladěná na 150 koní. Ta v případě méně praktického modelu vychází ve verzi Active na 728 000 Kč, v kombinaci s objemnějším zavazadelníkem podraží o 32 tisíc korun. Více koní je k mání až na vyšší úrovni Allure za minimálně 865 000 Kč.
Další novinkou je příchod motoru 1,6 THP o výkonu 165 koní, který je stejně jako dieselový dvoulitr standardně spojen se systémem start/stop. Vybírat přitom můžete mezi manuální a automatickou převodovkou, pokaždé je však třeba zamířit až na úroveň výbavy Active. Platit přitom budete 687 00 Kč za manuál, respektive 727 tisíc korun za automat.
Na zmíněném druhém stupni výbavy je přitom již standardem nový sedmipalcový dotykový displej, zatímco základní úroveň Access si musí vystačit s audio systémem s přehrávačem MP3 a jednoduchou verzí palubního počítače. V kombinaci s motorem 1,6 VTi o výkonu 120 koní přitom sedan startuje na sumě 594 000 Kč, kombi je opět o 32 tisíc Kč dražší.
Bližší informace o dalších motorizacích (1,6 e-HDi, 2,0 HDi, 2,2 HDi) či výbavách (Allure a GT) najdete jako obvykle v oficiálních cenících, které si můžete stáhnout zatím jen pro sedan (PDF, 261 kB) a kombi SW (PDF, 262 kB). Jak jsme totiž uvedli výše, Peugeot RXH bude k mání až od listopadu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Oficiální fotogalerie Peugeotu 508 2014
Oficiální fotogalerie Peugeotu 508 SW 2014
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 55 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.