Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu?

Pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu Porsche opět připravilo model 911 GT3 R s hybridní úpravou. Uspěje letos ve verzi 2.0?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu?

18.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu Porsche opět připravilo model 911 GT3 R s hybridní úpravou. Uspěje letos ve verzi 2.0?

Loňských 24 hodin na Nürburgringu bylo dějištěm premiéry závodní verze modelu 911 GT3 R vybavené o hybridními technologiemi. Přestože vůz závod nakonec nedokončil, byla jeho účast pro Porsche úspěchem - GT3 R Hybrid většinu času vedla ve své kategorii. Proto se letos vrací ve verzi 2.0 s cílem nejen dojet, ale hlavně zvítězit.

Jedním z hlavních cílů při vývoji druhé verze bylo vylepšit účinnost pomocné hybridní soustavy tak, aby při minimálně zachování dynamických parametrů došlo ke snížení spotřeby paliva. Při vytrvalostních závodech totiž hrají roli i zastávky pro tankování a i kdyby byla za celých 24 hodin ušetřena jedna jediná, může to znamenat rozdíl mezi vítězem a poraženým.

Hlavním zdrojem pohonu je vzadu umístěný šestiválcový boxer o objemu 4 litry, jehož výkon vrcholí na hodnotě 470 k. Tomu pomáhají dva elektrické motory pohánějící přední kola, jejichž kombinovaný výkon je dalších 200 k. Nejsou v zápřahu trvale, zásoba energie pro jejich pohon je velmi omezená. Vystačí pouze na několik sekund. V závislosti na zvoleném programu je tato výpomoc aktivována automaticky po plném stlačení plynu nebo to ovladačem na volantu provede pilot manuálně. Hlavním účelem je pomoci usnadnit předjíždění nebo výjezd ze zatáček.

Stejně jako loni je energie pro pohon elektromotorů uložena v podobě mechanické energie rotujícího setrvačníku, který se může otáčet rychlostí až 40 000 1/min. Ten je společně s dalšími komponenty uložen k boxu z uhlíkových vláken, který je umístěn na místě sedadla spolujezdce. Zásluhou vylepšení je celý tento systém ve srovnání s loňským rokem o 20 % lehčí. O 50 kg poklesla také celková hmotnost vozu, ten nyní váží 1 300 kg.

Zcela nový je kokpit. Drtivá většina ovládacích prvků je u verze 2.0 umístěna na volantu a řidič je tak má všechny hezky před sebou. Zbytek tlačítek zůstal na středové konzoli.

O víkendu 23. - 26. června uvidíme, jak se novému hybridu bude dařit. Právě tehdy se totiž odehraje letošní ročník čtyřiadvacetihodinovky v tradičním „Zeleném pekle”.


Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 1 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 02Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 2 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 03Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 3 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 04Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 4 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 05Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 5 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 06Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 6 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 07Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 7 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 08Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 8 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 09Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 9 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 10Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 10 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 11Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 11 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 12Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 12 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 13Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 13 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 14Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 14 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 15Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 15 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 16Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu? - 16 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 17
Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.