Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu

Unikátní model kromě zlatého exteriéru dostal obdobný interiér. Nechybí 20palcová kola, motor o výkonu 520 koní zůstává ve standardním stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu

7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Unikátní model kromě zlatého exteriéru dostal obdobný interiér. Nechybí 20palcová kola, motor o výkonu 520 koní zůstává ve standardním stavu.

S divizí Porsche Exclusive jsme vás prozatím příliš neseznamovali, přestože založena byla již před osmnácti lety. Od té doby nepříliš početné oddělení plní jakékoliv přání zákazníků, přičemž čas od času pošle na trh „vlastní kůži“ v podobě unikátního modelu, který po stránce vizuální nesnese s běžnou produkcí srovnání. To samé ovšem můžeme říci také o ceně, která může i u běžné 911 vyšplhat do výšin, z jakých by se zatočila hlava i personalizované verzi GT2 RS.

To jsme ovšem poněkud odbočili od hlavního tématu dnešního článku, jímž je model Turbo vyvedený ve zlatém laku Lime Gold Metalic. Ten samozřejmě přitahuje zraky měrou největší, jen u něj ovšem divize neskončila. Zvenčí tak Porsche 911 dále krášlí 20palcová litá kola Sport Classic, zatmavená okna, koncová světla s průzračným krytem a čelní bi-xenony s tmavým pozadím.

Zlaté téma následně pokračuje také v interiéru, kde tento odstín zdobí středy sedadel, loketní opěrky nebo lemy koberečků. Vyvedeny jsou v něm pak rovněž kontrastní švy a ozdobný nápis „turbo“ na středové loketní opěrce, zatímco zbytek kabiny byl oháknut do hnědo-šedé kůže v barvě Agate Grey.

Mimo to ve výbavě nechybí sportovní sedadla, samotné pohonné ústrojí je však již ryze standardní položkou. K dispozici tak máte 520 koní, jež na všechna čtyři kola přenáší automat PDK. Stovku pak zlaté Turbo pokoří stejně jako to obyčejné za 3,4 sekundy, než jej omezovač zastaví na 315 km/h.

O ceně se již Porsche nezmiňuje, čísly na závěr ovšem posloužit můžeme. V lednu totiž německá automobilka prodala 12 225 nových vozů, což oproti loňsku představuje nárůst o 1,4 %. Zásluhu na tom nese hlavně Čína, kde registrace stouply o 29,2 %. Evropa naopak propadla o 7,8 procenta.


Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 1 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 01Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 2 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 02Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 3 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 03Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 4 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 04Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 5 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 05Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 6 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 06Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 7 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 07Porsche 911 Turbo od divize Exclusive: zakázkové zlatíčko ze Zuffenhausenu - 8 - Porsche 911 Turbo Exclusive Gold 08
Porsche 911 Turbo se zlatým lakem Lime Gold Metallic má na svědomí divize Exclusive. Ta se kromě reprezentačních vozů zabývá jakýmkoliv vaším neobvyklým přáním

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.