Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu

(+ video) Porsche zase překonalo samo sebe a přitom nevystoupilo z vlastního stínu. S dalším Turbem přichází výkon, přímé řazení to balí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu

3.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Porsche zase překonalo samo sebe a přitom nevystoupilo z vlastního stínu. S dalším Turbem přichází výkon, přímé řazení to balí.

Je libo ohnout časoprostor hodně anebo ještě o kousek více? Porsche má odpověď na obě varianty, když dnes, překvapivě v jeden den, odhalilo novou generaci modelu 911 Turbo a zároveň i posílenou variantu Turbo S. Abychom zbytečně nezkoušeli vaši trpělivost, začneme hned tím nejdůležitějším.

Aktuálně nejvýkonnější typ 911 991 má za zadní nápravou podélně posazený plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který s pomocí dvou turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek vyprodukuje 520 koní a v provedení S odevzdá sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK až 560 koní. Pokud teď čekáte následnou informaci o manuálu, jednu máme, zastáncům spojkového pedálu se však asi líbit nebude - po vzoru 991 GT3 zřejmě nedostane manuál ani Turbo. Tisková zpráva sice nic takového neuvádí, přímému řazení se však vyhýbá, čímž bylo sděleno totéž.

Společně s novou generací Turba automobilka Porsche rovněž představuje nový systém pohonu všech kol. Tovární sdělení je příliš stručné, abychom jej mohli popsat detailněji, nicméně víme, že se jedná o techniku využívající k přenosu výkonu na přední kola vícelamelovou spojku, systém je chlazený vodou a podle Porsche „umí v případě potřeby přenést na přední nápravu více výkonu“.

Časy akcelerace „standardního“ Turba a Turba S automobilka neuvádí, s příplatkovým paketem Sport Chrono, který dynamiku aut z Zuffenhausenu vždycky lehce vylepší, dokáže základní přeplňovaná devětsetjedenáctka zrychlit na stovku za 3,2 sekundy a eSko je o desetinu vteřiny ještě rychlejší. Maximální rychlost činí 318 km/h.

Protože ani Turbo pochopitelně nemá výjimku na pokuty za nadlimitní emise oxidu uhličitého a i jeho spotřeba se do průměru značky započítává, také jeho motor na křižovatkách vypíná systém stop-start, aby v nerealistickém testu měření normované spotřeby mohl vykázat průměrných 9,7 litru na 100 kilometrů.

Pokud jste ve čtení dospěli až sem a nabyli jste dojmu, že Porsche při stavbě nového Turba opět raz postupovalo podle standardního evolučního principu „mírně vylepšit-přidat pár koní“, tentokrát to není docela pravda, protože vůz podobně jako GT3 dostal aktivní řízení kol zadní nápravy.

Systém sestává ze dvou elektro-mechanických aktuátorů nahrazujících konvenční ramena, přičemž kola můžou být v závislosti na rychlosti vozu natáčená o 2,8 stupně. Pokud se auto pohybuje rychlostmi do 50 km/h, zadní kola jdu do opačného směru než ta přední, což je podle Porsche ekvivalent virtuálního zkrácení rozvoru o 250 mm a „významně pomůže s dynamikou v prudkých zatáčkách“ a stejně tak „usnadňuje parkování“. Při rychlostech nad 80 km/h se zadní kola naopak začnou natáčet do směru identického s těma předníma. Konstruktéři tvrdí, že uvedené naopak „virtuálně prodlouží rozvor o 500 mm a vylepší stabilitu ve vysokých rychlostech“.

Pokud jde o karoserii novinky, změny v designu vám určitě lépe ozřejmí fotografie, můžeme k tomu ale dodat, že Turbo je ve srovnání s 911 Carrera 4 o 28 milimetrů širší, dále dostalo dvoubarevné kované dvacítky s centrální maticí a nová světla využívající ve všech režimech pouze LED. Mezi další nově vyvinuté prvky patří také systém aktivních aerodynamických prvků nazvaných PAA (Porsche Active Aerodynamics). Tato technika sestává z předního, pneumaticky třístupňově stavitelného předního spoileru pod nárazníkem a rovněž třístupňově stavitelného zadního křídla. Porsche říká, že PAA se postaralo o zlepšení času na Severní smyčce Nürburgringu o dvě sekundy. Mimochodem, když už zmiňujeme Nordschleife - automobilka přesný čas neuvedla, tvrdí pouze, že Turbo S ji na produkčních pneumatikách zdolá za méně než sedm a půl minuty.

Porsche kromě výše zmiňovaného nabídne v rámci příplatkové výbavy třeba karbon-keramické brzdy, radarový tempomat, systém rozpoznávající dopravní značky, karbonové doplňky, audio Burmester a po vzoru BMW M5 a dalších naneštěstí v základní výbavě také elektronický generátor zvuku vylepšující akustické projevy pohonné jednotky.

Prodej modelu Turbo startuje v září. Porsche za něj v Německu bude požadovat 162 055 Eur, v přepočtu 4,16 milionu a Turbo S tam pořídíte od 195 256, tedy cirka rovných 5 milionů korun.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 1 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 01Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 2 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 02Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 3 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 03Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 4 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 04Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 5 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 05Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 6 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 06Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 7 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 07Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 8 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 08Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 9 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 09Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 10 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 10Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 11 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 11Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 12 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 12Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 13 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 13Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 14 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 14Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 15 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 15Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 16 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 16Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 17 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 17Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 18 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 18Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 19 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 19Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 20 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 20Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 21 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 21Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 22 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 22Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 23 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 23Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 24 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 24Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 25 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 25Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 26 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 26Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 27 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 27Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 28 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 28
Jak dlouho asi potrvá, než někdo postaví nové Turbo S proti Nissanu GT-R?

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.