Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč

Závodní speciál má krátce před udělením homologace. Kabinu přitom budete moci vybavit i dvěma sedadly a dokonce polstrováním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč

26.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Závodní speciál má krátce před udělením homologace. Kabinu přitom budete moci vybavit i dvěma sedadly a dokonce polstrováním.

O česko-slovenském supersportu se zmiňujeme již od roku 2012, kdy Praga R1 vyrazila za testováním na Slovakiaring. V té době její zadní kola poháněl atmosférický dvoulitr od Renaultu naladěný na 210 koní. Ten samý agregát samozřejmě najdete pod kapotou i nyní, kromě něj je ovšem možné sáhnout také po přeplňované verzi. Ta již produkuje koní 345, které navíc doprovází točivý moment 390 Nm. Očekávat lze tedy působivé jízdní vlastnosti, zvláště při pohledu na hmotnost, která činí 625 kg (ta suchá pak počítá s 592 kilogramy).

Tato fakta samozřejmě nejsou nová, zmínit jsme je však museli. Víceméně jsou totiž jedinými daty, jež jsou k dispozici. Udávané není ani zrychlení, ani nejvyšší rychlost. Dá se však předpokládat, že velmi brzy by automobilka mohla toto opomenutí „zamáznout“. Praga R1 totiž momentálně podstupuje poslední sérii testů, po které by mohla dostat homologaci pro veřejné silnice. Původní záměry tedy skutečně dojdou svého naplnění.

Oproti závodnímu provedení lze přitom očekávat několik změn, zejména pak v oblasti světlé výšky a pneumatik. Se závodními slicky a pár milimetry nad zemí by se totiž na českých silnicích Praga R1 daleko nedostala. Otázkou je pak třeba velikost zadního křídla, jelikož ovšem to nepřesahuje boky vozu, nemuselo by k žádným výraznějším změnám dojít. Což koneckonců platí také o interiéru, který již nyní nabízí velkou individualizaci.

Standardně je totiž vůz vybaven jen sedadlem pro řidiče, sáhnout ovšem můžete i po variantě usazené uprostřed. Mimo to je k mání také úzká skořepina, po jejímž objednání lze zvolit ještě jednu pro spolujezdce. K mání je přitom i polstrování a čalounění Alcantarou, což u takové silniční verze budou zřejmě nutnosti - jinak totiž po každé projížďce budete moci zamířit rovnou na masérský stůl.

Aktuálně přitom není jisté, kdy silniční provedení dorazí do prodeje a kolik bude stát. Pokud ovšem patříte mezi nedočkavce, můžete zamířit na web sportovni-vozy.cz, kde je k mání právě přeplňovaná verze. U té se přitom silniční homologace již nabízí, přestože zřejmě za příplatek. Samotná základní cena pak byla stanovena na 3 968 364 Kč.


Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 1 - Praga R1 nove foto 01Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 2 - Praga R1 nove foto 02Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 3 - Praga R1 nove foto 03Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 4 - Praga R1 nove foto 04Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 5 - Praga R1 nove foto 05Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 6 - Praga R1 nove foto 06Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 7 - Praga R1 nove foto 07Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 8 - Praga R1 nove foto 08Praga R1 skutečně míří na veřejné silnice, za 345 koní dáte 4 miliony Kč - 9 - Praga R1 nove foto 09
Praga R1 je aktuálně na prodej za čtyři miliony korun

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.