Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček

Volkswagen v Detroitu představil koncept BlueSport, roadster s motorem uloženým uprostřed. Slibuje zajímavé svezení a Mazda MX-5 by v něm mohla získat zajímavého konkurenta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček

16.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen v Detroitu představil koncept BlueSport, roadster s motorem uloženým uprostřed. Slibuje zajímavé svezení a Mazda MX-5 by v něm mohla získat zajímavého konkurenta.

Vývoj konceptu probíhal s důrazem na potěšení z jízdy, ovšem s malými provozními náklady. Díky použití moderních metod lehké konstrukce bylo dosaženo zajímavé celkové hmotnosti 1 200 kg. Například plátěná skládací střecha je s váhou 27 kg nejlehčí ve své třídě. S rozměry 3,99 m délky, 1,75 m šířky a 1,26 m výšky nabídne novinka dobrou manévrovatelnost na silnici i ve městě.

Prostor za sportovními sedadly vyplní výhradně přeplňované motory typu TDI a TSI. Koncept BlueSport prezentovaný ve Spojených státech má pod kapotou vznětový motor Clean Diesel s nejvyšším výkonem 132 kW (180 koní), který je vybaven přímým vstřikováním a zásobníkovým katalyzátorem na NOx. Maxima točivého momentu 350 N.m dosahuje při 1750 ot./min. Dvouspojková převodovka DSG přenáší výkon přes zadní kola na silnici. Koncept zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 226 km/h.

Navzdory sportovní povaze vozu zůstává zachována praktičnost pro každodenní provoz. Pod přední kapotou nabídne zavazadlový prostor o objemu 112 l a pro případ potřeby je vzadu k dispozici dalších 70 l. U sportovního vozu je působivý také dojezd na jednu nádrž, která má objem 50 litrů. S kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km tak lze na jedno tankování teoreticky ujet více než 1150 kilometrů. Pozitivní vliv na hospodárnost mají dvě technologie, které se aktivují v jízdním režimu Eco. Prvním je automatický systém start-stop následovaný systémem rekuperace kinetické energie. Ten při brzdění mění část kinetické energie na elektrický proud dobíjející akumulátor.

Nový roadster dosahuje, díky motoru uprostřed, rozložením hmotnosti 45:55 ve prospěch zadních kol. Desetipaprsková litá kola obutá do pneumatik s rozměry 235/35 ZR19 (vpředu) a 245/35 ZR19 (vzadu), kompletně vyplňují podběhy a navozují dojem supersportovního vozu. V případě sériové výroby, by koncept BlueSport mohl být velice zajímavou alternativou. Ovšem nebude to dříve než v roce 2012.

Více o novince prozradí přiložené video. Pokud však nepatříte mezi příznivce zemědělské technicky, raději si je snad ani nepouštějte, tedy určitě ne se zvukem. Nýtování čtyřválcového dieselu ve fešném roadsteru je zkrátka děsivé...


Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 1 - vw_bluesport_conceptt_2009_06 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 2 - vw_bluesport_conceptt_2009_11 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 3 - vw_bluesport_conceptt_2009_09 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 4 - vw_bluesport_conceptt_2009_05 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 5 - vw_bluesport_conceptt_2009_10 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 6 - vw_bluesport_conceptt_2009_07 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 7 - vw_bluesport_conceptt_2009_01 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 8 - vw_bluesport_conceptt_2009_03 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 9 - vw_bluesport_conceptt_2009_04 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 10 - vw_bluesport_conceptt_2009_15 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 11 - vw_bluesport_conceptt_2009_12 (1)Představení Volkswagenu BlueSport: lidový sporťáček - 12 - vw_bluesport_conceptt_2009_13 (1)

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.