Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První nová Škoda prý míří do Ameriky. Má to být Karoq, ale ne pod svým jménem
9.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ambice Škody vstoupit na americký trh jsou známé, ale zatím konkrétně nepotvrzené. Dříve než oficiálně by se tam ale mohla dostat zadními vrátky.
Již nějakou tu dobu se mluví o tom, že Škoda by ráda znovu zkusila své štěstí v Americe. To automobilka oficiálně i potvrdila, nicméně zároveň dodala, že prioritou jsou prozatím jiné trhy a žádný konkrétní termín takového kroku nepadl. Se zámořím se nicméně stále počítá, zvláště když budoucí páteř nabídky značky mají tvořit crossovery a SUV. Momentálně je sice v nabídce pouze Kodiaq a Karoq, posléze ale dorazí ještě Kodiaq Coupe a „Fabia SUV“.
Proč zde ale zmiňuje postarší informace? Především kvůli názvu Tharu, který si nedávno u brazilského úřadu pro průmyslové vlastnictví INPI (Instituto Nacional da Propriedade Industrial) zaregistroval Volkswagen s cílem použít jej pro kompaktní SUV. A brazilský novinář Boris Feldman s odvoláním na své zdroje tvrdí, ze s tímto označením by na tamní trh neměl dorazit chystaný T-Roc, ale vůz, který vznikl u Škody.
Důvod je pochopitelný - VW se v Evropě prezentuje jako „o trochu lepší” značka, v Brazílii ale vyrábí poněkud jednodušší vozy vesměs stojící na základech starších modelů evropského VW. A tak by Brazilcům nabídl níže situovanou škodovku, ne však pod svým jménem, které Brazilci neznají. A to v rámci koncernových škatulat dává smysl, nakonec Francouzi tamtéž prodávají Renault Duster.
Pokud jste si nyní dali dohromady jedna a jedna a začínáte přemýšlet nad tím, že Volkswagenem Tharu bude překarosovaný Karoq, trefili jste hřebíček přímo na hlavičku. Tak alespoň zní aktuální spekulace, které pochopitelně žádná z automobilek nepotvrdila.
Situace se má prý tak, že Volkswagen nechce na brazilském trhu (stejně jako v USA) nabízet nový pětimístný Tiguan, ale jen jeho sedmimístnou variantu a k ní potřebuje vhodný doplněk. Nejmenší T-Cross by ovšem dorazit měl, přičemž jeho rozměry mají do značné míry odpovídat konceptu, který na délku měřil 4,15 metru. Sedmimístný Tiguan je přitom 4,7metrový, Volkswagen má tedy značný prostor na vykrytí. „Zaplácnout“ jej má právě Škoda, jejíž varianta kompaktního SUV je výrobně levnější.
S tím má ostatně souviset i menší změna v rámci techniky, kdy základní verze dostanou 1,4litrový motor TSI volitelně doplněný manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem. Vrcholná verze by měla mít modernější 1,5 TSI s deaktivací poloviny válců, s níž bude již možné spojit sedmistupňové DSG. Oba motory přitom nabídnou 150 koní.
Zatím se ale stále jedná o nepotvrzené a na jejich upřesnění navíc hned tak nedojde. Tharu má do prodeje přijít až v roce 2021. Do té doby bude danou pozici držet první generace VW Tiguan, jíž tak čeká opravdu hodně dlouhý životní cyklus - na světlo světa totiž přišla již v roce 2007. Dodejme, že koncernová novinka se má vyrábět v Argentině a montována bude také v Číně, což vede k myšlence, že půjde o trochu jiný Karoq, než jaký je v nabídce v Evropě. Ani to ale není novinka, ostatně specifické „čínské škodovky” jsme vám nedávno ukazovali...

Volkswagen si aktuálně v Brazílii zaregistroval označení Tharu...


















































...podle všeho by jím přitom měla být Škoda Karoq, i když v trochu jiném provedení, než jaké zná Evropa
Zdroj: Auto Papo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 8 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
