Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical RXC: první model Radicalu s uzavřeným kokpitem pojede až 282 km/h
12.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Britská novinka jde v létě prodeje. Za 2,6 milionu Kč nabídne 385 koní, sprint 0-100 km/h za 2,8 sekundy nebo výklopné dveře.
Doplněno 13.12.: Souběžně s novými fotografiemi se nám podařilo získat i pár doplňujících informací. Týkají se především samotného vývoje, který zabral tři a půl roku. Radical přitom začínal s čistým listem papíru, z předchozích modelů značky tak bylo použito jen minimum dílů. Jedněmi z nich jsou tlumiče typu push rod, které používá třeba model SR3 RS, jeho civilní provedení SL je však nemá. Dalším prvkem, který může být převzat z vývoje předchozích typů, je motor V8 naladěný na 487 koní. Těšit na něj se však může pouze závodní verze. Sedmistupňová převodovka, která dokáže řadit za 50 milisekund, se přitom nemění.
Závodní Radical RXC se stejně jako silniční provedení může těšit na 17palcová kola, rozdíl však bude v pneumatikách. Kvůli plánovanému menšímu křídlu totiž silniční verze bude používat rozměr 235/620 vpředu a 290/645 vzadu, pro okruhy bude k dispozici rozměr 215/45 vpředu a 255/40 vzadu. V obou případech se přitom jedná o obutí značky Dunlop.
Společnost Radical Sportscars byla původně malou dílničkou, ve které na splnění svých snů pracovali jen její zakladatelé Phil Abbott a Mick Hyde. Rok 1997 je však dávno minulostí. Aktuálně tak Radical zaměstnává 140 lidí, přičemž jen za letošní rok firma vyrobila 100 kusů modelu SR3 RS. To by sice na první pohled mohlo vypadat jako velmi nízké číslo, ve skutečnosti však jde o rovnou osminu prodejů této okruhové verze, přičemž k prodeji předchozích 700 exemplářů Radical potřeboval dlouhých devět let.
Expanzivní plány jsou tak naprosto jasné, což potvrzuje i loňský příchod silničního modelu SR3 SL (Street Legal). Rozhodně se přitom nejednalo o poslední novinku značky. Aktuálně totiž Radical ohlásil příchod nového modelu RXC (nebo Radical Xtreme Coupe, chcete-li), který vůbec poprvé v historii společnosti nabídne uzavřený kokpit. Kromě toho by se také měl nejvíce zaměřit na silniční využití. Závodní dráhy však rovněž nemají zůstat ležet ladem.
Důkazem jsou první oficiální počítačové retuše, které představují právě okruhové provedení. To lze rozpoznat podle obrovského zadního karbonového křídla, jež v kombinaci s difuzorem produkuje 900 kg přítlaku pro zadní osu. Přítlak je pochopitelně třeba, 3,7litrový šestiválec s kořeny u Fordu totiž produkuje 385 koní a 435 Nm točivého momentu, hmotnost přitom činí pouhých 900 kg. S těmito parametry RXC zrychlí na stovku za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost má dosáhnout 282 km/h.
S ohledem na takové tempo není překvapením, že Radical nabídne pro model RXC posílené brzdové ústrojí. Standardem se stanou šestipístkové třmeny svírající kotouče o průměru 330 mm vpředu a 310 mm vzadu. Za příplatek se samozřejmě objeví také karbon-keramické komponenty, které u silniční verze budou moci doplnit 17palcová litá kola.
Mimo to RXC dostane karbonovou karoserii, vzhůru výklopné dveře typu gullwing, jaké používá i Mercedes-Benz SLS AMG nebo Pagani Huayra, posilovač řízení, klimatizaci, vyhřívané čelní okno nebo stavitelný sloupek řízení a pedály. U závodní verze pak nebudou chybět skořepiny Corbeau doplněné šestibodovými bezpečnostními pásy.
Po stránce technické nabídne 4 300 mm dlouhé, 1 960 mm široké a 1 127 mm vysoké kupé ocelový trubkový rám, který doplní přední a zadní crashbox schválený asociací FIA. Vpředu i vzadu se objeví dvojité lichoběžníky, přenos výkonu na zadní nápravu pak obstará sedmistupňová převodovka Quaife s pádly pod volantem.
Premiéra novinky je naplánována na mezinárodní automobilovou show v Birminghamu, která začíná již 10. ledna. Do prodeje by pak nový Radical RXC měl zamířit ještě v létě, přičemž cena silniční verze bude startovat na částce 89 500 britských liber (cca 2 600 000 Kč).
Nový Radical RXC prozatím existuje jen v počítači. Již v létě by se však měl dostat do prodeje, přičemž britská značka plánuje silniční i okruhovou verzi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
před 8 hodinami - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
před 10 hodinami - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před 11 hodinami - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
včera
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 22:12 - volfi
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Elektromobily a vse kolem nich 05.09. 16:31 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka