Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf
11.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tenhle e-Golf není silnější či rychlejší, má baterie o kapacitě 55,7 kWh. Jsou stejně velké i těžké jako ty sériové, rázem ale stačí na 350 km jízdy.
Pokud jste nikdy neslyšeli o rakouské firmě Kreisel Electric, jistě nejste sami. Na našem webu už se ovšem objevila, a to v souvislosti s poměrně silnými slovy - má prý lepší akumulátory než Tesla a jimi vybavené Porsche Panamera dokázalo Model S v různých disciplínách porazit. V jakých přesně a o jakou verzi Modelu S šlo, známo nebylo.
Tento rakouský start-up nyní přichází s dalším vozem - s vlastní verzí Volkswagenu e-Golf. Ta je, po pravdě řečeno, přesně taková, jakou měl postavit sám Volkswagen. V útrobách má akumulátory o kapacitě 55,7 kWh, což údajně znamená reálný dojezd 350 kilometrů na jedno nabití. Není to možná oslnivá hodnota, ale je výrazně lepší než to, co nabízí Volkswagen, ať už před faceliftem e-Golfu nebo po něm.
Kreisel e-Golf, jak se 55kWh novinka jmenuje, má akumulátor stejně velký a dokonce i stejně těžký jako normální e-Golf od Volkswagenu a také jednotlivé články baterií jsou zcela standardní, pořízené od externích dodavatelů jako např. Samsung nebo Panasonic. Kde je firma Kreisel napřed, je unikátní metoda skládání článků do akumulátorů - zahrnuje laserové sváření a speciální způsob chlazení.
„Každý článek v baterii Kreisel e-Golfu je aktivně temperován speciální kapalinou. Je nevodivá a nehořlavá a v extrémních případech může působit i protipožárně. Články tedy jsou neustále udržovány při teplotě 25 - 30 °C, což také prodlužuje jejich životnost,” uvádí firma Kreisel na adresu chlazení. Akumulátor je údajně možné nabíjet pomocí rychlonabíječek s výkonem až 150 kW.
Na rozdíl od předchozích třech prototypů firmy Kreisel, Panamery, Škody Yeti a VW Caddy, by se e-Golf prý mohl dostat i do prodeje. Jakým způsobem, ovšem nevíme. Pochybujeme, že by VW nechal někoho jiného prodávat e-Golf, jen s jinými logy. Neumíme ale vyloučit, že VW nabídne dražší verzi e-Golfu s jiným dojezdem, kterou by montoval rakouský Kreisel.
Dokud ale budou elektromobily používat standardní, byť lithium-ionové akumulátory, doba jejich nabíjení bude stále nesrovnatelná s tím, jak rychle a „kolik dojezdu” dotankujeme u čerpací stanice do konvenčního auta. Jednou z cest, jak nabíjení zkrátit, je používat superkapacitory místo li-ion akumulátorů. Kapacita by byla sice menší, hovoří se o dojezdu asi 240 km na jedno nabití, ale dobíjení by trvalo srovnatelně dlouho, jako tankování benzínu. Tento způsob zkouší univerzity v Bristolu a v Surrey a jsou na cestě k funkčnímu prototypu. Měl by být na světě na jaře roku 2017.
Zvenčí vypadá jako normální e-Golf, ale kapacitu baterií má výrazně větší
Zdroje: Kreisel Electric, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch