Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque XL: budoucí hvězda bude větší i lehčí než samotný Evoque
16.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmimístná verze modelu Evoque má dorazit v roce 2016. Prodávat se má v rozmezí 1,2 až 1,7 milionu korun, tedy dráž než první SUV Jaguaru.
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme naposledy zmínili prodlouženou verzi Range Roveru Evoque, a již zde máme další detaily. A rozhodně ne zrovna povrchní, neboť informují o příchodu na trh, ceně, motorech i konstruktérských řešeních. Zrovna o těch tady víme už delší dobu, neboť stejně jako u modelů Jaguaru se základem stane nová celohliníková platforma iQ[Al]. Ta slibuje mnohem nižší hmotnost (a tím i lepší jízdní vlastnosti) než u standardního modelu, přestože Evoque XL naroste o nějakých 30 cm do délky, aby mohl usadit sedm pasažérů.
Díky redukci kilogramů pak asi nepřekvapí, že o pohon novinky s kódovým označením L560 se i nadále budou starat pouze čtyřválcové motory (dieselové a benzinové). S těmi pak zřejmě budou spřažené šestistupňový manuál a devítistupňový automat, který si pod kapotou standardního Range Roveru Evoque budeme moci vyzkoušet již za pár týdnů.
Co se zahájení prodeje týče, pak zmínit můžeme pouze rok 2016, neboť žádné bližší detaily nejsou známé. Cena by se ovšem měla pohybovat v rozmezí 41 000 a 55 000 GBP (cca 1,2 až 1,7 milionu korun). To je přitom o poznání více, než na kolik by mělo vyjít spřízněné SUV od Jaguaru (zhruba 33 000 GBP/990 000 Kč), které bude postavené na stejných hliníkových základech.
Je proto zřejmé, že prodloužený Evoque by se pro automobilku Land Rover mohl stát generátorem slušného zisku, zvláště pokud bude naplněn plán, který počítá s prodejem 80 tisíc exemplářů ročně. Díky tomu by pro celou značku nemělo být problematické překročit někdy v roce 2017 metu 750 000 prodaných vozů ročně. V té době by její nabídka měla zahrnovat již 16 modelů...
Prodloužený Range Rover Evoque se již ukázal na několika neoficiálních ilustracích. Realita zřejmě nebude daleko
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 9 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 10 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
dnes - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva