Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault chystá další SUV levnější než Dacia Duster. Možná bude k mání i u nás
14.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejlevnější SUV Evropy dnes dělá Renault, nejlevnější SUV světa též. Teď chce přidal další model mezi ně, možná i s evropskými ambicemi.
Renaultu Kwid se na trhu daří. V průběhu loňského roku se jen na indickém trhu prodávalo okolo sedmi až deseti tisíc exemplářů měsíčně, díky čemuž tomuto modelu patří v daném segmentu druhé místo. Na zlaté vavříny sice nedosáhl, neboť prodeje Suzuki Alto 800 jsou výrazně vyšší, nicméně i tak je to pro Francouze povzbudivý úspěch.
I Kwidu říkají SUV, dokonce nejlevnější SUV světa, připusťme ale, že jde o poněkud ambiciózní označení. Tento vůz je spíše crossoverem mezi malým hatchbackem a SUV, další novinka z podobného ranku by měla mít blíže k tomu druhému. Stane opět na modifikované platformě CMF-A, přičemž na délku nepřesáhne čtyři metry. To je zejména na indickém trhu nadmíru důležité, neboť díky tomu bude spadat do nižší daňové skupiny. Ve stejném duchu by navíc měl vzniknout i sesterský hatchback, přičemž obě novinky se ve formě konceptů mají objevit na Auto Expo 2018, jehož brány se otevírají 9. února.
Do vývoje obou vozů Renault investoval již 400 milionů dolarů (cca 8,5 miliardy korun), přičemž veškeré přípravné práce probíhají v technologickém centru značky v indickém Chennai. Tam by novinky měly být také vyráběny, stejně jako zmíněný Kwid, přičemž malé SUV se již příští rok má objevit v prodeji. A na rozdíl od Kwidu zkusí oslovit i jinou než indickou klientelu.
Novinka je totiž titulována jako globální vůz, takže se může prodávat prakticky kdekoli. Jmenovitě se hovoří i o východní Evropě, což může znamenat buď jen země jako Rusko či Ukrajina, nebo i naše končiny. Všechno záleží jen na tom, zda se Renaultu podaří vůz v Indii vyrábět (vzniká tam i část Dusterů pro Evropu) dostatečně levně, aby splnil všechny evropské normy a nestal se přitom příliš drahým.
O technice se zdroje nerozepisují, ovšem s ohledem na zacílení vozu a nemalou příbuznost s Renaultem Kwid se dá předpokládat, že do motorového prostoru se nastěhuje maximálně tříválec. Disponovat pak může 0,8litrovým nebo litrovým objemem, přičemž slabší provedení by bylo k mání s pětistupňovým manuálem, silnější pak i s pětistupňovým automatem.
Renault dosáhl s modelem Kwid nemalého úspěchu. Nyní jej chce zopakovat s dalším malým SUV či crossoverem, a to na vícero trzích
Zdroj: Live Mint
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda