Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie

Přeplňovaná pohonná jednotka vznikla v rámci spolupráce s Daimlerem, takže se objeví i v Mercedesech. Produkovat bude 115, 140 a 160 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie

7.12.2017 | Petr Prokopec | 36 příspěvků

Přeplňovaná pohonná jednotka vznikla v rámci spolupráce s Daimlerem, takže se objeví i v Mercedesech. Produkovat bude 115, 140 a 160 koní.

Novou generaci Mercedesu třídy A nám odhalilo již několik oficiálních snímků interiéru. V této sadě Němci překvapivě ponechali odkaz na hybridní pohonnou jednotku, jenž by měla zvládat čistě na elektřinu 50 kilometrů. Nic bližšího však o agregátu není známo, a není jisté, kdy se třícípá hvězda pochlubí dalšími parametry. Nicméně další benzinovou pohonnou jednotku si představit můžeme, a to díky Renaultu.

Francouzská automobilka totiž dnes odhalila svůj nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec, který „byl vyvinut jako součást partnerství mezi Aliancí a Daimler, a to oběma stranami“. Je tedy více než jisté, že stran Mercedesu a Renaultu budou agregát používat i některé modely Nissanu a Dacie. Kdy se tak stane, to nevíme, Francouzi chtějí ovšem s pohonnou jednotkou vyrukovat na začátku příštího roku pod kapotami vozů Scénic a Grand Scénic.

Nová jedna trojka má „výrazným způsobem zlepšit jízdní potěšení“, tedy alespoň dle francouzských tvůrců. Ti zároveň dodávají, že nabídne lepší průběh i výši točivého momentu v nižších otáčkách a zároveň přijde také s nižší spotřebou tedy i emisemi CO2. Je však otázkou, s jakou jednotkou Renault nový motor porovnává. Jisté ovšem je, že podléhat již bude muset i novým měřicím procedurám, zvláště pod kapotou faceliftovaného Méganu.

Agregát bude k dispozici ve třech stupních naladění, přičemž základní verze se 115 koňmi a 220 Nm bude k mání pouze s manuálem. Ten je standardem také pro varianty se 140 či 160 koňmi, v obou případech ale lze sáhnout také po sedmistupňovém automatu EDC. S tím je přitom u vrcholného provedení motoru k dispozici 270 Nm, zatímco manuál disponuje jen 260 Nm. U slabšího naladění pak točivý moment vždy činí 240 Nm.

V případě modelů Scénic a Grand Scénic již známe rovněž data o jízdní dynamice i spotřebě, ta je však zatím (možná i poněkud překvapivě) měřena dle cyklu NEDC. Divit bychom se proto neměli průměru pohybujícímu se napříč celou řadou mezi 5,4 a 5,6 litry na sto kilometrů. Stovku pak Scénic se 160 koňmi a automatem jako nejrychlejší zástupce této modelové linie zvládne za 9,1 sekundy, přičemž maximálně pokoří 200 km/h. Se 115 koňmi je pak spojen 11,3sekundový sprint a nejvyšší rychlost 182 km/h.

Tím nám informace končí, přičemž je otázkou, zda s tímtéž naladěním lze počítat také u Mercedesu, či zda třída A jako zástupce prémiového segmentu vystoupá o chloupek výše. Příliš s tím ale nepočítáme, zvláště když evidentně půjde o základní varianty v nabídce. Na její vrchol se pak postaví přepracovaný přeplňovaný benzinový dvoulitr, který by u modelu A 45 AMG měl produkovat přes 400 koní.

Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 1 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 01Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 2 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 02Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 3 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 03Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 4 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 04Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie - 5 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 05
Nový 1,3litrový přeplňovaný motor vznikl ve spolupráci aliance Renault-Nissan a koncernu Daimler. Užívat jej tedy budou francouzské, japonské i německé vozy, stejně jako některé modely Dacie

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 36 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše