Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý

Už když se Renault rozhodl oprášit slavnou značku Gordini bylo jasné, že vozy tohoto jména lepší funkční vlastnosti nepřinesou, šlo vždy o převlečené verze RS. Nyní se automobilka rozhodla nabídnout háv Gordini i pro téměř obyčejná provedení Twinga a ostrosti tak rozhodně nepřibude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý

4.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už když se Renault rozhodl oprášit slavnou značku Gordini bylo jasné, že vozy tohoto jména lepší funkční vlastnosti nepřinesou, šlo vždy o převlečené verze RS. Nyní se automobilka rozhodla nabídnout háv Gordini i pro téměř obyčejná provedení Twinga a ostrosti tak rozhodně nepřibude.

Vozy divize RenaultSport, značené obvykle zkratkou RS, jsou vesměs kvalitními sportovně laděnými stroji a i když jim modro-bílý háv Gordini nepřinesl žádná další funkční vylepšení, nelze tvrdit, že by na nich působil nepatřičně. To se dá říci i o malém Twingu Gordini RS, které dává dohromady s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 97 kW (133 koní ) slušnou sportovní dvojici a v prodeji je již nějaký ten pátek i u nás.

Nemusí se vám to z denního pohybu po českých silnicích zdát, ale Renaulty Gorgini se prodávají velmi dobře. U Clia RS tvoří přes 30 % prodejů, u Twinga pak dokonce přes 60 %. Zřejmě i proto se u Renaultu rozhodli nabídku Gordini verzí Twinga poněkud rozšířit, o žádném přiostření ale nemůže být řeč. Vůz totiž bude k dispozici se slabším benzinovým motorem a dokonce i s ještě slabším dieselem.

Nabídka dalších variant Twinga Gordini bude vycházet z provedení GT, které je k dispozici s přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe a dieselem 1,4 dCi. Benzinový motor je naladěn na 74 kW (100 koní), Twingo se s ním na stovku dostane za 9,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 189 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,9 litru benzinu na 100 km.

U naftové verze činí kombinovaná spotřeba 4,0 litru nafty na 100 km, ale to je asi také jediný zajímavý údaj. Výkon motoru 63 kW (85 koní) je pro cokoli, co se má jmenovat Gordini, velmi málo a zrychlení na stovku za 11 sekund hovoří za vše.

Na vnějším ani vnitřním provedení se u slabších Gordini oproti verzi RS nic viditelného nezměnilo a vůz se tak na první pohled odlišuje hlavě oběma nárazníky a patnáctipalcovými koly z lehkých slitin. K dispozici budou tři barevné verze, modrá, černá a bílá, jen ta klasická Gordini modrá ale bude doplněna také typickými bílými pruhy, ostatní odstíny mají pruhy laděné do šeda. Na karoserii i v interiéru pak najdeme různé odznaky a plaket, které vás nenechají na pochybách, že jde o provedení pojmenované po slavném úpravci Renaultů šedesátých a sedmdesátých let.

Uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná černou a modrou kůží, centrálně umístěný přístrojový štít s obšitím černou kůží, otáčkoměr s bílým podkladem, černě lakované orámování výdechů ventilace nebo hliníkové pedály.

Rozšířená paleta Renaultů Twingo Gordini je již nabízena ve Francii, brzy by se ale měla dostat i k nám. Zatím známe francouzské ceny vozu, které mají podobu 14 800 Eur (365 tisíc Kč) pro verzi 1,2 TCe a 16 550 Eur (405 tisíc Kč) pro verzi 1,5 dCi.


Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý - 1 - Renault Twingo Gordini 2011 01Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý - 2 - Renault Twingo Gordini 2011 02Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý - 3 - Renault Twingo Gordini 2011 03Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý - 4 - Renault Twingo Gordini 2011 05Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý - 5 - Renault Twingo Gordini 2011 06Renault Twingo Gordini: ještě méně ostrý - 6 - Renault Twingo Gordini 2011 07

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.