Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Roding Roadster 23: „sériovka” pro Ženevu konečně představena
29.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Už déle víme, že Roding Automobile z městečka ležícího za humny Domažlic dorazí do Ženevy s Roadsterem 23. Teď vám jej můžeme představit.
Sportovní roadster z bavorského lesa byl představen nejdříve jako koncept na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Tehdy byl zvažován přeplňovaný pětiválec o výkonu nejméně 400 koní ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, ale o rok později jezdily funkční prototypy se šestiválcovými motory o výkonu 300 koní a 400 newtonmetrů.
Dnes už víme, že se jednalo o pohonné jednotky od BMW, které se nyní dostaly také do sériového vozu. Ono „sériového“ je ovšem třeba brát poněkud s nadsázkou, protože ve skutečnosti vznikne pouze 23 aut, což je číslo, které se odrazilo i v názvu.
Abychom ještě upřesnili ony parametry - výkon řadové šestky s turbodmychadlem v Rodingu činí 320 koní při 5 800 ot./min a maximální točivý moment je 400 Nm při 1 300 až 4 500 ot./min. Ačkoli to nejsou nijak zvlášť mimořádné hodnoty, ve spojení s hmotností pouze 950 kg se to rozhodně jeví jinak.
Nízké hmotnosti bylo dosaženo díky karbonovému šasí a panelům vyrobených ze stejného materiálu. Roding proto zvládne akceleraci na stovku za 3,9 sekundy a pojede maximální rychlostí 285 km/h. Jen na pětce šestistupňového manuálu by měl být schopen zrychlit z 80 na 120 km/h za 4,0 vteřiny. Výkon je na kola zadní nápravy přenášen skrze mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen se svorností 40 procent.
Roadster 23 ovšem nebude rychlý pouze v přímce. Německá manufaktura uvádí, že jejich vůz zvládne v rychlosti 115 km/h boční přetížení až 1,4 g. Tomu určitě napomáhají osmnáctky s pneumatikami o rozměru 225/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu a to si ještě můžete objednat poloslicky Toyo Proxes R888 vyvíjené spíše na závodní okruhy. Tam určitě přijde vhod zavěšení s dvojitými lichoběžníky a plně stavitelnými tlumiči, přičemž řidič bude mít možnost ovlivnit kompresi, odskok a odklon i záklon kola.
Krocení malého diblíka si berou na starost vnitřně chlazené kotoučové brzdy s průměrem 328 mm na obou nápravách, čtyřpístkové třmeny vpředu a dvoupístkové vzadu. Do sériové výbavy Rodingu bude patřit rovněž dvoubarevné kožené čalounění, šestipalcová dotyková obrazovka multimediálního rozhraní Alpine, čtyřbodové bezpečnostní pásy anebo třeba možnost aktivace sportovního módu. Ten přiostří reakce plynového pedálu, otevře klapky v tlumičích výfukového systému a kromě času na okruhu začne rekordér GPS zapisovat pozici a dosažený čas.
Palubní počítač by měl přitom podle vyjádření výrobce ukázat pouze 8,2 litru benzínu na 100 km. Pro do baterek zamilované řidiče Roding zase údajně připravuje ve spolupráci s koncernem Siemens elektrickou verzi s výkonem 324 koní a točivým momentem z oblasti sci-fi 2 500 newtonmetrů.
Prezentace třiadvacítky proběhne na ženevském autosalonu, cenu dosud výrobce nezveřejnil.
Podobně jako Wiesmann, také Roding se bude spoléhat na motory BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva