Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce: SUV by bodlo, potíž je jen s designem a výrobními prostory
11.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dohady na téma SUV se soškou Spirit of Ecstasy se vracejí. V Goodwoodu o své trošce do mlýna nabitého segmentu bouřlivě diskutují, i přes jiné priority.
Na našich stránkách už jste v uplynulých měsících mohli na téma budoucího SUV z Goodwoodu zaslechnout ledacos. Nejprve jsme přinesli zprávy o plánované expanzi, na které by se takový model podílel zřejmě v největší míře. Později jsme v souvislosti s otevřeným modelem Wraith chystané SUV znovu popřeli a od té doby už jsme vůči takovému vozu od Rolls-Royce lehce skeptičtí. Nadále jsme tedy sázeli na to, že korunu kategorie nejluxusnějších SUV z rukou Range Roveru převezme jako první v roce 2016 model od Bentley.
Jenomže nedávno se situace znovu změnila a opět vytanuly na povrch dohady o ručně montovaném SUV z Goodwoodu. Tvrdili jsme, že tentokrát má k oficiálnímu požehnání zatraceně blízko a nyní se k tomu přidávají nejen slova šéfa značky, ale i další informace britského Autocaru. Jednoznačně potvrzují, že to nebyla žádná kachna a že to u Rollsu s budoucím SUV myslí vážně. Torsten Müller-Ötvös přiznává, že i pro tak exkluzivní značku, jakou Rolls-Royce bezesporu je, poskytuje populární segment zajímavé příležitosti. V současné době tedy už probíhají diskuze s designéry, jak by jejich zástupce měl vlastně vypadat.
Britský Autocar přidává k jeho prohlášení informaci, že značka kromě rozhodnutí o produkci a designu nového SUV vážně a důmyslně zvažuje, jak zrekonstruovat závod v Goodwoodu tak, aby získala na nový model výrobní prostory. Továrna v panství Westhampnett u Chichesteru (otevřená v roce 2003 za účelem produkce novodobého Phantomu) se totiž nachází v úředně označené „oblasti výjimečné přírodní krásy“ (Area of Outstanding Natural Beauty) a v ní nemůže být stavba rozšířena dle libosti.
Automobilka navíc tento závod už jednou rozšiřovala v souvislosti se zahájením produkce nejmenšího Ghostu a další expanze je tedy daleko problematičtější, než by se mohlo zdát. Goodwood je životně důležitým majetkem značky a Rolls-Royce jistě nestojí o pošpinění své aristokratické pověsti. Pravděpodobnější by tedy bylo v případě kladného rozhodnutí vedení výrobu nového vozu přemístit jinam. Není ale kam spěchat, protože priority jsou podle šéfa zcela jinde. Ostatně se není čemu divit, vždyť Rolls-Royce po masové výrobě neprahne a potenciální konkurent Bentley podle něj operuje v „nižší lize“.
Současné portfolio modelů navíc sklízí úspěchy, v minulém roce z Goodwoodu vyjelo přes 3 600 nových vozů, tedy absolutní maximum v historii značky. Rolls-Royce navíc předpokládá, že letos tenhle počet ještě navýší s novým dvoudveřovým Wraithem zhruba o další tisícovku, přestože jeho výroba běží teprve od posledního kvartálu 2013. Má k tomu pádné argumenty. V současnosti má dvojité R na kontě nejmladšího modelu dokonce 800 objedávek a vůz je prý až do června zcela vyprodán. Celoroční produkce Wraithu tak s největší pravděpodobností dosáhne mety 1 500 kusů.
Předpokládáme, že vstupem na pole dosud neorané by k prodejům přispěl dalšími dvěma tisíci kusy, což by znamenalo výrobu šesti tisíc jednotek do konce desetiletí. Navzdory zveřejněným skicám však není o konečné podobě chystaného modelu ještě stále rozhodnuto.
Rolls-Royce údajně na téma designu bouřlivě diskutuje, ale podoba stále není jasná. Skici tedy berte s velkou rezervou a spíše jako představu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
včera - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva