Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl

Tento Leon skutečně existuje, může ale jen na okruhy v rámci skandinávského šampionátu STCC. Prý sdílí DNA s produkčním vozem, to ale bude tak vše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl

1.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tento Leon skutečně existuje, může ale jen na okruhy v rámci skandinávského šampionátu STCC. Prý sdílí DNA s produkčním vozem, to ale bude tak vše.

Značka Saab svět automobilů opustila už před více než čtyřmi léty a naděje na její návrat jsou prakticky nulové. Přesto se téměř přesně před dvěma lety Saab 9-3 dostal do závodů STCC, ovšem vypadal na první pohled jako Dacia Logan. Na ten druhý ale člověk odhalil dolní linku oken, přecházející do „hokejky” u C-sloupku, typický to designový prvek Saabů, byla to zkrátka převlečená závodní 9-3.

Nyní máme před sebou zbrusu nový Seat Leon Coupé, který má také pozoruhodně tříprostorovou karoserii. Asi nebudeme sami s názorem, že dvoudveřové kupé ve stylu Audi A5, ovšem menší a levnější, by třeba zrovna Seatu v nabídce docela slušelo, ale realita je ta, že Leon SC je pořád třídveřový hatchback.

Díváme na závodní Leon, stvořený pro sérii STCC, skandinávský pohár cestovních vozů. Je to projekt týmu PWR Racing a švédského zastoupení Seatu, se kterými spolupracovala firma Combitech, sídlící - stejně jako kdysi Saab - v Trollhättanu. Jeho základem není utajovaná nová 9-3, která by na trh přišla v roce 2014, kdyby značka nezkrachovala, nýbrž okruhový Leon ve verzi pro Seat Leon Eurocup. Podle dostupných údajů sdílí DNA s produkčním Leonem.

Rozdíly tu ale samozřejmě jsou - např. motor je tu 3,5litrový šestiválec o 420 koních, který pohání zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku Sadev a mechanický samosvor. Nic z toho do sériového Leonu nedostanete, ledaže byste sklopili zadní sedačky a naložili to do zavazadelníku, kam by se to všechno nemuselo vejít.

Stejně tak na sériový Leon nedostanete slicky Michelin o šířce 260 mm vpředu a 280 mm vzadu a čtyřpístkové brzdové třmeny ve všech rozích auta, které se budou zakusovat do kotoučů o průměru 370 mm vpředu a 360 mm vzadu. A také můžete zapomenout na aerodynamický bodykit a gigantické křídlo, které vidíme na obrázcích prototypu.

Přesto se nemůžeme zbavit dojmu, že by tříprostorová karoserie o jednom páru dveří i produkčnímu Leonu vážně slušela. Možná proto, že se silueta střechy té na Audi A5 vážně podobá. Stejná není, ovšem i do třídveřového Leonu má dost daleko. Jestli ono společné DNA nebude tkvět ve světlech a znáčku, podobně jako u onoho Saabo-Loganu...


Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 1 - seat leon stcc 2016 01Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 2 - seat leon stcc 2016 02Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 3 - seat leon stcc 2016 03Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 4 - seat leon stcc 2016 04Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 5 - seat leon stcc 2016 05Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 6 - seat leon stcc 2016 06Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 7 - seat leon stcc 2016 07
Seat Leon STCC s tím produkčním moc společného nemá

Seat Leon Coupe s 420koňovým motorem 3,5 V6 není iluze ani apríl - 8 - seat leon stcc 2016 kolaz
Siluetou střechy připomíná spíš Audi A5 než Leon SC

Zdroj: STCC

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.