Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Logan STCC je jen upravený závodní Saab 9-3
2.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není to až tak šokující, neboť bylo od začátku jasné, že o skutečný Logan nejde. Nepřiznaný dárce veškeré techniky ale překvapivý přece jen je.
Minulý týden jsme vám představili Dacii Logan STCC 2013. Jde o závodní speciál pro letošní sezónu skandinávského šampionátu cestovních vozů a zajímavý byl už proto, že značce snažící se orientovat hlavně na racionálně uvažující uživatele aut dává poněkud emotivnější tvář. S pohonem zadních kol, 400 koňmi výkonu a hmotností jen něco přes tunu jde nepochybně o docela jiné auto než třeba sériový Logan MCV.
Že se nejdná o upravený silniční vůz, ale ryzí závoďák s naroubovanými insigniemi Dacie bylo tedy jasné od začátku, měli jsme ale zato, že jde o něco ve stylu Dacie Lodgy Glace, Dusteru Ice nebo Dusteru No Limit. I to byly vozy, které rozhodně nevzešly ze sériových rumunských modelů, ale Dacia resp. Renault si je alespoň vyvinuly pro potřebný účel samy. Případ Loganu STCC je odlišný.
Kolegové z Carscoops upozornili na značkou rozměrovou i designovou podobnost vozu s loňským závodním Saabem 9-3. Při bližším zkoumání snímků a technickćh parametrů je zřejmé, že jde o stejná auta, závodní Logan zkrátka tentokrát vznikl trochu jiným způsobem - na hotovou 9-3 STCC 2012 byla navěšena přední a zadní světla z Loganu a pár dalších drobností jako odlišný přední nárazník nebo vnější zpětná zrcátka. Zbytek zůstal očividně totožný.
Je tedy pochopitelně otázkou, jak mnoho měla původní závodní 9-3 společného se sériovým autem, a tak vznik „nového” Loganu STCC nemusí být až tak podivný, jak se zdá - prostě se na jedno závodní auto vzniklé „z ničeho” daly prvky jiného. Jenže předchozí 9-3 alespoň rozměrové a tvary karoserie přibližně odpovídala svému předobrazu, závodní novinka v rumunských barvách to nedělá.
Je třeba dodat, že účast Dacie v letošním STCC je iniciativou švédského dovozce značky, a tak nelze vinit Renault, že by mu došla závodní invence. Je ale otázkou, nakolik taková účast v šampionátu Dacii vůbec k něčemu pomůže. Pokud uspěje, bude to vlastně vítězství Saabu, nebo také hromady trubek, motoru, převodovky a pár dalších součástek složených šikovnými švédskými konstruktéry...
Srovnejte si oba vozy sami. Rozeznat v nich stejné základy nevyžaduje extrémní bystrost
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva