Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena

První uniklý snímek nejmenšího Seatu z minulého týdne byl autentický. Potvrdilo to dnešní oficiální odhalení, které stvrdilo i jeho zvláštní jméno Mii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena

3.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

První uniklý snímek nejmenšího Seatu z minulého týdne byl autentický. Potvrdilo to dnešní oficiální odhalení, které stvrdilo i jeho zvláštní jméno Mii.

Když jsme vám minulý týden ukázali první uniklý snímek Seatu Mii, mnozí nevěřili jeho autenticitě. Na jednu stranu sice šlo očekávat, že i Seat přijde se svým supermini na bázi Volkswagenu up!, na druhou stranu měl ale vůz na publikovaném snímku až příliš vyzpytatelné tvary a navíc jméno, které by sedělo spíše japonské herní konzoli než španělskému autu. Jenže dnes se ukázalo, že únik snímku a informací ani v nejmenším nepřeháněl, neboť nový malý Španěl je přesně takový, jak byl zprvu vyobrazen. Přesto si pojďme nyní alespoň ve stručnosti projít jeho specifika.

Možná vám přijde laciné hovořit o Mii jako o španělském Citigo, když primárně vychází z Volkswagenu up! To je sice pravda, ale podívejte se na jeho tvary a srovnejte si je se vzhledem Škody Citigo. Je zjevné, že vůz mnohem více podobný českému ztvárnění VW up! než originálu, a to zejména díky rovné spodní hraně zadních oken a pojetí třetích dveří postrádajících „pohřebácký motiv” německého originálu.

Jinými slovy - Volkswagen chtěl, aby nabízel jedinečné auto a svým dvěma dceřiným firmám ponechal na hraní trochu jiné „kopyto”, na které si mohly navěsit vlastní detaily. V případě Seatu jsou to přední světla, maska chladiče, přední nárazník, kola z lehkých slitin a koncová světla. Interiér již tolik novinek neskýtá, když stejně jako v případě českého Městoběhu nabízí oproti wolfburské předloze podle všeho jen jiný volant.

Jestliže venku a uvnitř jsme našli alespoň trochu odlišností, v případě technických detailů je Mii dokonalou kopií Citigo. Má tedy rozměry 3,56 metru na délku, 1,65 metru na šířku, 1,48 metru na výšku a rozvor 2,42 metru. Prostor pro cestující má být vzhledem k těmto číslům nadprůměrný, leč je opět blíže nespecifikovaný. Na zavazadla „čeká” 251 litrů prostoru v základním uspořádání a 951 litrů po sklopení zadních sedadel.

Pod kapotou se bude alternativně ukrývat jeden ze dvou tříválcových benzinových motorů o objemu 1,0 litru - první s výkonem maximálně 44 kW (60 koní), druhý s 55 kilowatty (75 koní). Hmotnost vozu začíná na stejně skromných 854 kg (929 kg včetně „povinné eurozátěže”), a tak se slabším motorem na stovku zrychlí za 13,6 sekundy a dosáhne rychlosti až 160 km/h. Se silnějším agregátem můžete pomýšlet i na akceleraci z klidu na 100 km/h za 12,7 sekundy a maximálku 171 km/h.

Spotřeba paliva činí 4,5 resp. 4,7 litru na 100 km jízdy, v nabídce nebude chybět ani úsporná verze Ecomotive se systém start/stop, pneumatikami se sníženým valivým odporem nebo využitím alternátoru pro dílčí rekuperaci brzdné energie a spotřebou 4,2 l/100 km resp. 4,3/100 na km v kombinovaném režimu. Odpovídající emise CO2 pak mají podobu 97 a 99 g na kilometr, což vozu v některých zemích dovolí vyhnout se zcela nebo částečně silničním daním.

O přenos výkonu na přední kola se budou starat vždy pětistupňové převodovky. Tu manuální zřejmě nemá smysl podrobněji komentovat, o „automatu” již víme, že půjde o robotizovanou přímo řazenou skříň pomocí dvojice elektromotorů. Tyto převodovky obvykle nemají nejlepší projev, uvidíme ale, jak si s tímto úkolem poradili u VW.

Ani u Seatu nebude chybět v nabídce aktivní brzdový asistent „City Safe Drive”, tedy systém předcházející kolizím, v tomto případě jen ve městě. Automaticky se aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí před vozem. Pokud shledá situaci nebezpečnou a vaši reakci vlažnou, pustí se do tzv. „nouzového brzdění”. Od koncernových sourozenců se ten španělský bude chtít odlišit trochou stylu navíc - automobilka již nyní slibuje verze jako Chic a Sport s atraktivnějším ztvárněním interiéru nebo zvláštními litými koly resp. sníženým a přitvrzeným podvozkem.

Také Mii se dostane do prodejů ještě letos na podzim (byť u nás se zřejmě objeví až později), cena by měla být podobná jako u škodovky, tedy pod 200 tisíci Kč. Příští rok se pak do prodejů dostane i pětidvéřová varianta, kterou Seat označuje za „praktičtější”. Jak moc praktická ale v případě takto malého auta bude, to se teprve uvidí.


Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 1 - Seat Mii 01Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 2 - Seat Mii 02Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 3 - Seat Mii 02aSeat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 4 - Seat Mii 02bSeat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 5 - Seat Mii 02cSeat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 6 - Seat Mii 03Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 7 - Seat Mii 04Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 8 - Seat Mii 04aSeat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 9 - Seat Mii 05Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 10 - Seat Mii 06Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 11 - Seat Mii 07Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 12 - Seat Mii 08Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 13 - Seat Mii 09
Seat Mii

Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 14 - Seat Mii 11Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 15 - Seat Mii 12Seat Mii: španělská Škoda Citigo odhalena - 16 - Seat Mii 10
Pro srovnání pohledy na německo-česko-španělská trojčata bok po boku

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše