Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Combi TDI s 260 koňmi: dokonale skrytá hrozba
20.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rychlá, ale nenápadná auta máme rádi. Některá stvoří výrobci, skuteční „spáči” se ale rodí na tuningové scéně. Tohle je jeden z nich.
Říká se jim anglicky „sleepers”, což lze do češtiny vcelku výmluvně přeložit prostě jako „spáči”. Jsou to takoví blaničtí rytíři na kolech - věky věků nic nedělají a nepůsobí dojmem, že by něco svést mohli. Jenže když přijde na lámání chleba, vyklubou se z nich takřka neporazitelní rivalové.
Pokud by vám naše alegorie přišly nesrozumitelné, jde prostě o auta, která na pohled vyhlížejí naprosto obyčejně nebo dokonce odpudivě, ve svých útrobách ale hostí techniku, která dokáže potrápit mnohdy i naleštěné supersporty s milionovými cenovkami. Z nových aut lze za takové spáče označit třeba „koncernové” hot hatche jako Seat Leon Cupra nebo VW Golf R, u těch ale nakonec poznáte, že nejde o zcela obyčejné typy. Za skutečnými skrytými hrozbami je třeba vyrazit mimo oficiální nabídku automobilek - pak narazíte třeba na Octavia RS se dvěma motory a stovkou za 2,6 s, starý Opel Kadett schopný porazit ve sprintu Ferrari i Porsche nebo dokonce Trabant schopný zpráskat mocný Nissan GT-R. Kousek, který vám dnes chceme představit, není takový extrém z hlediska rychlosti, v jiných ohledech jde ale o dost mimořádné auto.
Na pohled je to skutečně dokonale nenápadný vůz - šedá Škoda Fabia první generace s karoserií kombi a „koulí” vzadu. Tohle vypadá na volbu odrostlého zahrádkáře a označení náležící dieselové verzi to jen potvrzuje. Realita je ale úplně jiná - tohle je nepochybně jedna z nejrychlejších Fabií TDI, která kdy poznala svět. Snadno strčí do kapsy tovární Fabii RS, pravděpodobně i novou Octavii RS a leccos dalšího, co nebude mít pod kapotou alespoň 250 koní. Tenhle stroj jich totiž hostí více.
Pod kapotou se toho přitom vlastně zdánlivě tak moc nezměnilo. Původní 100koňovou jednotku TDI PD nahradila silnější verze ASZ, která z výroby disponuje 131 koňmi. To by asi bank nerozbilo, motor byl ale řádně upraven - dostal turbo Gt2260v, jiné vstřiky, eliminaci pár eko-prvků, kompletně nové výfukové potrubí a pochopitelně nově nastavenou řídící jednotku. Výsledkem je nehorázných 261,8 koně produkovaných v 4 167 otáčkách a točivý moment 493,4 Nm v 2 602 otáčkách za minutu. Motor by pochopitelně řádně „odbrzděn”, a tak si níže můžete prohlédnout i úplné grafy průběhu výkonu a točivého momentu - na tak výkonou naftovou devatenáctistovku mají docela sympatické průběhy.
Jen úprava motoru by pochopitelně nestačila, takovému zvýšení by zbytek sériového auta nezvládl sekundovat. Auto tedy dostalo i novou spojku Sachs, nové části podvozku, brzdy z dobového Audi TT resp. S3 a nová, 17" kola, která snad jako jediná naznačují, že tohle není sériové ořezávátko. Došlo i na úpravy interiéru, třeba sportovní sedadla či volant a také na pár modifikací zevnějšku - označení SDI místo TDI na zádi ale asi přítomnost 260koňového stáda pod kapotou beztak nenapoví.
Projděte si galerii vybraných fotek níže, které vám některé modifikace a postup prací ukážou poněkud detailněji. Původně šlo o nenápadnou šedou Fabii Combi TDI a ve výsledku se jedná o... nenápadnou šedou Fabii Combi TDI, ale jistě sakra rychlou. Jak moc, to holandský majitel neříká, auto ale zrovna prodává. Pokud byste měli zájem, k mání je s úplně novým motorem (a jinak 270 tisící km na tachometru, v tomto případě nepříliš relevantní údaj, z původní techniky mnoho nezůstalo) za 8 000 Eur, tedy asi 220 tisíc Kč. To nevypadá jako špatná nabídka...



































Nenápadná rychlá auta máme rádi, však proč dávat najevo, že něco dovedete. Stačí, že to vážně dovedete... A tahle Fabie Combi asi svede mnohé. Fotky zachycují část průběhu úprav od koupené sériovky po současný stav
Zdroj: TDI Club přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
dnesMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Mercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 3 hodinamiKia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
před 5 hodinamiVrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
před 6 hodinamiViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
před 8 hodinamiNové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.20. 19:26 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 06.20. 14:08 - pavproch
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus