Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Combi TDI s 260 koňmi: dokonale skrytá hrozba
20.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rychlá, ale nenápadná auta máme rádi. Některá stvoří výrobci, skuteční „spáči” se ale rodí na tuningové scéně. Tohle je jeden z nich.
Říká se jim anglicky „sleepers”, což lze do češtiny vcelku výmluvně přeložit prostě jako „spáči”. Jsou to takoví blaničtí rytíři na kolech - věky věků nic nedělají a nepůsobí dojmem, že by něco svést mohli. Jenže když přijde na lámání chleba, vyklubou se z nich takřka neporazitelní rivalové.
Pokud by vám naše alegorie přišly nesrozumitelné, jde prostě o auta, která na pohled vyhlížejí naprosto obyčejně nebo dokonce odpudivě, ve svých útrobách ale hostí techniku, která dokáže potrápit mnohdy i naleštěné supersporty s milionovými cenovkami. Z nových aut lze za takové spáče označit třeba „koncernové” hot hatche jako Seat Leon Cupra nebo VW Golf R, u těch ale nakonec poznáte, že nejde o zcela obyčejné typy. Za skutečnými skrytými hrozbami je třeba vyrazit mimo oficiální nabídku automobilek - pak narazíte třeba na Octavia RS se dvěma motory a stovkou za 2,6 s, starý Opel Kadett schopný porazit ve sprintu Ferrari i Porsche nebo dokonce Trabant schopný zpráskat mocný Nissan GT-R. Kousek, který vám dnes chceme představit, není takový extrém z hlediska rychlosti, v jiných ohledech jde ale o dost mimořádné auto.
Na pohled je to skutečně dokonale nenápadný vůz - šedá Škoda Fabia první generace s karoserií kombi a „koulí” vzadu. Tohle vypadá na volbu odrostlého zahrádkáře a označení náležící dieselové verzi to jen potvrzuje. Realita je ale úplně jiná - tohle je nepochybně jedna z nejrychlejších Fabií TDI, která kdy poznala svět. Snadno strčí do kapsy tovární Fabii RS, pravděpodobně i novou Octavii RS a leccos dalšího, co nebude mít pod kapotou alespoň 250 koní. Tenhle stroj jich totiž hostí více.
Pod kapotou se toho přitom vlastně zdánlivě tak moc nezměnilo. Původní 100koňovou jednotku TDI PD nahradila silnější verze ASZ, která z výroby disponuje 131 koňmi. To by asi bank nerozbilo, motor byl ale řádně upraven - dostal turbo Gt2260v, jiné vstřiky, eliminaci pár eko-prvků, kompletně nové výfukové potrubí a pochopitelně nově nastavenou řídící jednotku. Výsledkem je nehorázných 261,8 koně produkovaných v 4 167 otáčkách a točivý moment 493,4 Nm v 2 602 otáčkách za minutu. Motor by pochopitelně řádně „odbrzděn”, a tak si níže můžete prohlédnout i úplné grafy průběhu výkonu a točivého momentu - na tak výkonou naftovou devatenáctistovku mají docela sympatické průběhy.
Jen úprava motoru by pochopitelně nestačila, takovému zvýšení by zbytek sériového auta nezvládl sekundovat. Auto tedy dostalo i novou spojku Sachs, nové části podvozku, brzdy z dobového Audi TT resp. S3 a nová, 17" kola, která snad jako jediná naznačují, že tohle není sériové ořezávátko. Došlo i na úpravy interiéru, třeba sportovní sedadla či volant a také na pár modifikací zevnějšku - označení SDI místo TDI na zádi ale asi přítomnost 260koňového stáda pod kapotou beztak nenapoví.
Projděte si galerii vybraných fotek níže, které vám některé modifikace a postup prací ukážou poněkud detailněji. Původně šlo o nenápadnou šedou Fabii Combi TDI a ve výsledku se jedná o... nenápadnou šedou Fabii Combi TDI, ale jistě sakra rychlou. Jak moc, to holandský majitel neříká, auto ale zrovna prodává. Pokud byste měli zájem, k mání je s úplně novým motorem (a jinak 270 tisící km na tachometru, v tomto případě nepříliš relevantní údaj, z původní techniky mnoho nezůstalo) za 8 000 Eur, tedy asi 220 tisíc Kč. To nevypadá jako špatná nabídka...



































Nenápadná rychlá auta máme rádi, však proč dávat najevo, že něco dovedete. Stačí, že to vážně dovedete... A tahle Fabie Combi asi svede mnohé. Fotky zachycují část průběhu úprav od koupené sériovky po současný stav
Zdroj: TDI Club přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 9 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 10 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
