Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila pohon svých dalších aut. A potvrdila, že nástupce Rapidu nebude tak šik
27.9.2018 | Petr Prokopec
Půjde jistě hlavně o modely RS, které se mohou těšit na pohon pracující s výkonem až 245 koní. Akcelerace ani maximální rychlost na takový výkon ohromující nejsou, spotřeba alespoň na papíře ano.
Nabídka Škody Octavia je sice znovu patřičně květnatá, provedení RS v ní ovšem nadále nenajdete. Než jej musela škodovka vyřadit, byla vrcholem jeho nabídky varianta s 245 koňmi a 370 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku zvládala za 6,6 sekundy a maximálku měla 250 km/h. Ne nadarmo se tedy mohla pyšnit titulem „Nejrychlejší Octavia všech dob“. Nutnost nové homologace však toto provedení dostala ze hry.
Dá se tedy předpokládat, že RS se nakonec do nabídky vrátí, nová generace přece jen není zrovna za rohem. Nicméně Škoda evidentně již pomýšlí spíše na vzdálenější než tu nejbližší budoucnost. Proto zveřejnila další obrázky a informace týkající se konceptu Vision RS, který se představí naživo za pár dní v Paříži a svými tvary bude bezesporu ukazovat nástupce modelu Rapid.
Design exteriéru automobilka popisuje jako emotivní, nejsme si ale jisti, jaké emoce u vás vzbudí. Jakkoli prvotní ilustrace naznačovaly opravdu atraktivní auto, z těch nových je patrné, že vůz bude vypadat přesně tak, jak byl zachycen bez maskování zřejmě v továrně automobilky. A třebaže nevíme, o jakou specifikaci se jedná, bůhvíjak atraktivní vůz to není.
Pohled na design je ovšem subjektivní záležitostí, a tak si názor na něj udělejte sami. My se raději přesuneme pod kapotu, přičemž navážeme na v úvodu zmiňovanou Škodu Octavia RS245. Koncept dostal do vínku přesně tentýž maximální výkon, za jeho produkcí nicméně již nestojí přeplňovaný benzinový dvoulitr. Na jeho místě je kombinace čtyřválce 1,5 TSI Evo a elektromotoru - první dává 150 a druhý 102 koní.
Jak je patrné, výkonové špičky obou agregátů se nepotkávají, vrchol soustavy zůstává na oněch 245 koních. S nimi je ovšem Vision RS vůči Octavii RS pomalý, na sprint na stovku potřebuje 7,1 sekundy, tedy o pět desetin více. Nejvyšší rychlost pro změnu klesla na pouhých 209 km/h, dynamicky tedy novinka nemá zrovna šanci příliš ohromit a po vyčerpání elektřiny jistě nezrychlí.
Není samozřejmě jisté, v jaké míře a v jakém naladění toto ústrojí dorazí do série. Nicméně Škoda příchod plug-in hybridní soustavy již nějaký ten pátek zmiňuje, u příštích modelů RS ji tedy čekat můžeme stoprocentně. Škoda se při prezentaci nového ústrojí ohání hlavně efektivitou a nízkou spotřebou, prozatímní data ale s budoucí realitou nemají nic společného. Udávaný průměr 33 gramů CO2 na kilometr, který odpovídá spotřebě 1,4 l/100 km, byl totiž vypočítán na základě cyklu NEDC. Maximální možnou měrou tak byl zohledněn dojezd 70 km čistě na elektřinu a oněch 1,4 litru tedy vůz spotřebuje během posledních 30 km. To by naznačovalo průměrnou spotřebu necelých 4,7 litru benzinu na 100 km, což už zní reálněji, tedy alespoň z pohledu měřících cyklů.
Onen „bezemisní“ dojezd je na druhou stranu velmi slušný a Škoda jej dosahuje s lithium-iontovými bateriemi o nemalé (na hybrid) kapacitě 13 kWh. Dobít je bude možné již za 2,5 hodiny, v tomto ohledu tedy plug-in hybridní ústrojí kritiku rozhodně nevzbuzuje. Uvidíme ale, jak bude použitelné v praxi, neboť po vyčerpání energie tu zbude Škoda RS se 150 koňmi, což není dvakrát impozantní.






Škoda kromě technických informací vyrukovala i s dalšími ilustracemi konceptu Vision RS, tedy studie nástupce Rapidu. Nahlédnout můžeme i do kabiny
Nové a konkrétnější ilustrace také potvrzují, že vůz, který v nabídce zaskočí za Rapid, nebude vypadat o mnoho lépe než nedávno bez maskování nafocený prototyp
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 9 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
dnesLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 6 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 7 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 9 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 10 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.11. 22:21 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 09.11. 20:32 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB