Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila pohon svých dalších aut. A potvrdila, že nástupce Rapidu nebude tak šik
27.9.2018 | Petr Prokopec
Půjde jistě hlavně o modely RS, které se mohou těšit na pohon pracující s výkonem až 245 koní. Akcelerace ani maximální rychlost na takový výkon ohromující nejsou, spotřeba alespoň na papíře ano.
Nabídka Škody Octavia je sice znovu patřičně květnatá, provedení RS v ní ovšem nadále nenajdete. Než jej musela škodovka vyřadit, byla vrcholem jeho nabídky varianta s 245 koňmi a 370 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku zvládala za 6,6 sekundy a maximálku měla 250 km/h. Ne nadarmo se tedy mohla pyšnit titulem „Nejrychlejší Octavia všech dob“. Nutnost nové homologace však toto provedení dostala ze hry.
Dá se tedy předpokládat, že RS se nakonec do nabídky vrátí, nová generace přece jen není zrovna za rohem. Nicméně Škoda evidentně již pomýšlí spíše na vzdálenější než tu nejbližší budoucnost. Proto zveřejnila další obrázky a informace týkající se konceptu Vision RS, který se představí naživo za pár dní v Paříži a svými tvary bude bezesporu ukazovat nástupce modelu Rapid.
Design exteriéru automobilka popisuje jako emotivní, nejsme si ale jisti, jaké emoce u vás vzbudí. Jakkoli prvotní ilustrace naznačovaly opravdu atraktivní auto, z těch nových je patrné, že vůz bude vypadat přesně tak, jak byl zachycen bez maskování zřejmě v továrně automobilky. A třebaže nevíme, o jakou specifikaci se jedná, bůhvíjak atraktivní vůz to není.
Pohled na design je ovšem subjektivní záležitostí, a tak si názor na něj udělejte sami. My se raději přesuneme pod kapotu, přičemž navážeme na v úvodu zmiňovanou Škodu Octavia RS245. Koncept dostal do vínku přesně tentýž maximální výkon, za jeho produkcí nicméně již nestojí přeplňovaný benzinový dvoulitr. Na jeho místě je kombinace čtyřválce 1,5 TSI Evo a elektromotoru - první dává 150 a druhý 102 koní.
Jak je patrné, výkonové špičky obou agregátů se nepotkávají, vrchol soustavy zůstává na oněch 245 koních. S nimi je ovšem Vision RS vůči Octavii RS pomalý, na sprint na stovku potřebuje 7,1 sekundy, tedy o pět desetin více. Nejvyšší rychlost pro změnu klesla na pouhých 209 km/h, dynamicky tedy novinka nemá zrovna šanci příliš ohromit a po vyčerpání elektřiny jistě nezrychlí.
Není samozřejmě jisté, v jaké míře a v jakém naladění toto ústrojí dorazí do série. Nicméně Škoda příchod plug-in hybridní soustavy již nějaký ten pátek zmiňuje, u příštích modelů RS ji tedy čekat můžeme stoprocentně. Škoda se při prezentaci nového ústrojí ohání hlavně efektivitou a nízkou spotřebou, prozatímní data ale s budoucí realitou nemají nic společného. Udávaný průměr 33 gramů CO2 na kilometr, který odpovídá spotřebě 1,4 l/100 km, byl totiž vypočítán na základě cyklu NEDC. Maximální možnou měrou tak byl zohledněn dojezd 70 km čistě na elektřinu a oněch 1,4 litru tedy vůz spotřebuje během posledních 30 km. To by naznačovalo průměrnou spotřebu necelých 4,7 litru benzinu na 100 km, což už zní reálněji, tedy alespoň z pohledu měřících cyklů.
Onen „bezemisní“ dojezd je na druhou stranu velmi slušný a Škoda jej dosahuje s lithium-iontovými bateriemi o nemalé (na hybrid) kapacitě 13 kWh. Dobít je bude možné již za 2,5 hodiny, v tomto ohledu tedy plug-in hybridní ústrojí kritiku rozhodně nevzbuzuje. Uvidíme ale, jak bude použitelné v praxi, neboť po vyčerpání energie tu zbude Škoda RS se 150 koňmi, což není dvakrát impozantní.






Škoda kromě technických informací vyrukovala i s dalšími ilustracemi konceptu Vision RS, tedy studie nástupce Rapidu. Nahlédnout můžeme i do kabiny
Nové a konkrétnější ilustrace také potvrzují, že vůz, který v nabídce zaskočí za Rapid, nebude vypadat o mnoho lépe než nedávno bez maskování nafocený prototyp
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 2 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025
Živá témata na fóru
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB