Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km

I přes minimální objem palivové nádrže na benzin má novinka z Mladé Boleslavi velmi slušný dojezd. Elektřinu k tomu nepotřebuje, místo toho si motor poradí s plynem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km

25.6.2019 | Petr Prokopec

I přes minimální objem palivové nádrže na benzin má novinka z Mladé Boleslavi velmi slušný dojezd. Elektřinu k tomu nepotřebuje, místo toho si motor poradí s plynem.

Stávající nabídka Škody Scala není zrovna květnatá. Hatchback, který již zvládl porazit nejbližší konkurenci, si totiž můžete pořídit buď s tříválcem 1,0 TSI nebo se čtyřválcem 1,5 TSI Evo. První zmíněný je přitom spojen s manuálem, druhý pak s automatem. Stejná selekce převodovek je spojena s dieselovou jedna-šestkou, tím nám ale nabídka končí. Respektive končila, neboť Škoda dnes v rámci akce CNG Mobility Days v Berlíně představila nové provedení G-Tec.

Pokud jste s produkty mladoboleslavské automobilky již trochu obeznámeni, pak jistě víte, že za tímto označením se skrývá pohonné ústrojí uzpůsobené spalování zemního plynu (odtud G v názvu). Onou jednotkou je litrový tříválec, jehož výkon díky tomu klesl ze standardních 95 koní na pouhých 90. Dechberoucí jízdní dynamiku tedy rozhodně neočekávejte, místo toho je prioritou u této verze hospodárnost a ohleduplnost k přírodě. Tisková zpráva tedy zmiňuje hlavně emise, případě spotřebu, nikoliv však zrychlení či maximálku.

Scala G-Tec se tedy dočkala tří spojených ocelových nádrží na CNG, jenž mají kapacitu 13,8 kilogramu postačující na 410 kilometrů v efektivnějším a ekologičtějším režimu, než zaručuje spalování běžného benzinu. I s tím se sice pod kapotou této verze počítá, ovšem palivová nádrž má objem pouze 9 litrů. Dle Škody má přitom vystačit na dalších 220 kilometrů, celkový dojezd provedení uzpůsobeného spalování zemního plynu tedy činí 630 km. Splněna je přitom emisní norma Euro6d-TEMP.

Působivé ovšem je, že jakkoliv se Scala dočkala dodatečných nádrží, stále dokáže pobrat 330 litrů zavazadel. To je nejlepší hodnota v daném segmentu, tedy alespoň mezi vozy uzpůsobenými na spalování plynu. K dispozici přitom bude stejně jako ryze benzinové a dieselové modely s úrovněmi výbavy Ambition a Style, kdy první je již standardně spojena s monitoringem jízdních pruhů a autonomními brzdami, zatímco u druhé lze počítat s čelními Bi-LEDkami.

Otřít se již můžeme pouze o cenu, byť ta prozatím zveřejněna ještě nebyla. Nicméně třeba Octavia Combi G-Tec, jenž disponuje jedna-pětkou, podražila vůči srovnatelnému konvenčnímu provedení o 20 tisíc korun, přestože pokles výkonu je u většího vozu ještě citelnější (150 versus 130 koní). Pokud bychom tedy stejný mustr uplatnili i na novinku, pak ta by měla startovat na 415 000 Kč. Zda tomu tak ale skutečně bude, zjistíme až k závěru roku, kdy odstartuje prodej.


Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 1 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 01Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 2 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 02Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 3 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 03Škoda odhalila Scalu s nádrží na 9 litrů benzinu, přesto naráz ujede 630 km - 4 - Skoda Scala G-Tec 2019 prvni foto 04
Škoda Scala G-Tec má díky čtyřem nádržím zvládat až 630 kilometrů na jeden zátah

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama