Škoda Snowman nakonec bude, vlastně už je. Má 400 koní, stojí 7,6 milionu Kč

Mladoboleslavská značka letos uvede na trh speciální rolbu, jejíž design je inspirován uměním českých sklářů. Navíc začne nabízet i deštníky pro psy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Snowman nakonec bude, vlastně už je. Má 400 koní, stojí 7,6 milionu Kč

1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Snowman nakonec bude, vlastně už je. Má 400 koní, stojí 7,6 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mladoboleslavská značka letos uvede na trh speciální rolbu, jejíž design je inspirován uměním českých sklářů. Navíc začne nabízet i deštníky pro psy.

Již delší dobu víme, že nové SUV mladoboleslavské automobilky ponese název Kodiaq. Mezi původními spekulacemi se ovšem mluvilo také o označení Snowman, které evidentně nebylo až tak zcela mimo. Škoda aktuálně oznámila, že takto pojmenovanou novinku uvede na sklonku letošního roku do prodeje. O pohon se stejně jako v případě konceptu Vision S postará plug-in hybridní ústrojí, které nabídne 400 koní a 650 Nm točivého momentu.

I přes opravdu nemalý výkon ovšem na působivou jízdní dynamiku zapomeňte. Stejně jako na výlety po běžných komunikacích. Snowman je totiž rolbou, která na délku (i s radlicí a zadní frézou) měří 9,13 metru. V rámci šířky mu pak naměříme 2,5 metru, respektive 5,26 metru s radlicí. O hmotnosti se značka nezmiňuje, jistě však bude nemalá. Nejvyšší rychlost 20 km/h tak není překvapením, stejně jako na hybrid nemalá spotřeba 14 l/hod.

Po stránce samotné jízdy na zasněženém terénu má být ovšem Škoda Snowman více než přesvědčivá, přičemž se prý dokáže otočit na pětníku a překoná i stoupání 100 procent. Při jízdě ze svahu pak zvládá rekuperovat kinetickou i brzdnou energii, jíž ukládá do lithium-iontového akumulátoru. Řidič má přitom k dispozici půlvolant a všechny funkce ovládá pomocí joysticku. S horskou službou jej pak spojuje standardní vysílačka.

Dále můžeme zmínit pneumaticky odpružené a elektricky vyhřívané sedadlo řidiče, do prosklené kabiny se ovšem vejdou ještě další dva pasažéři. Počítat je možné také s prvky „Simply Clever“, tedy kupříkladu s magnetickým držákem lopaty na sníh, vyhřívaným držákem termosky či schránkou na sněhule. Na přání lze pak objednat i klimatizovanou schránku, která zvládne usušit i promočené rukavice nebo čepici.

Prodej Škody Snowman, jejíž venkovní design je inspirován tradičním uměním českých sklářů, odstartuje v prosinci v Rakousku, Švýcarsku, Lichtenštejnsku a dalších významných evropských zemích, přičemž základní cena byla stanovena na 280 000 Eur (cca 7,6 milionu korun). Není to ovšem jediná novinka, se kterou mladoboleslavská značka přichází, ta další je však určena striktně britskému trhu.

Řeč je o druhém deštníku, který je uschován ve dveřích modelu Superb. Určen je přitom pro psy, kteří mají kvůli typickému britskému počasí (vypadá zhruba tak jako to dnešní u nás) opravdu nemalé problémy. Vědci značky totiž zjistili, že tamní déšť „je nejmokřejším na celém světě. Proto jsme odchytili řadu kapek, abychom je mohli v ČR analyzovat a následně přijít s řešením, které Britové uvítají.“

Deštník pro psy by přitom měl být standardem na všech úrovních výbavy vyjma té základní. Ovšem ani kupci nejlevnějšího modelu nebudou muset vytahovat peníze z kapsy navíc, pokud před prodejci prokážou jisté „psí“ schopnosti. Musí se tedy umět posadit, čekat, převalit či zaštěkat. Pokud navíc mají dva psy a potřebují dva deštníky, musí se přitom nechat natočit, video umístit na internet a odkaz poslat svým známým.


Škoda Snowman nakonec bude, vlastně už je. Má 400 koní, stojí 7,6 milionu Kč - 1 - Skoda april joke 2016 01
Škoda Snowman bude k dispozici ve většině evropských zemí...

Škoda Snowman nakonec bude, vlastně už je. Má 400 koní, stojí 7,6 milionu Kč - 2 - Skoda april joke 2016 02Škoda Snowman nakonec bude, vlastně už je. Má 400 koní, stojí 7,6 milionu Kč - 3 - Skoda april joke 2016 03
...deštníky pro psy však pouze na britském trhu kvůli tamnímu nejmokřejšímu dešti na světě

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.