Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slavný lyžař ukázal své nejnovější auto, i v Monaku budí pozdvižení
9.5.2019 | Petr Prokopec
Skoro všechna auta, která kdy v životě měl, lze označit za výjimečná. V Monaku, kde už léta žije, by ale většina z nich stěží přitáhla pozornost. Když si ovšem potřetí necháte upravit už v sérii vzácný Mercedes, přehlédne to málokdo.
Norského lyžaře Jona Olssona asi není třeba představovat. Světovou proslulost si získal na horských svazích, v posledních letech je ale vidět hlavně díky svému excentrickému životnímu stylu. Nejvíce je to vidět na jeho autech, která se postupně posunula z výjimečných a extrémní až k naprosto šíleným. Výjimkou v tomto směru není ani Lord Hans, který svou životní pouť odstartoval jako Mercedes-Benz G500 4x4^2. Tak je označena verze osazená portálovými nápravami, jež výšku vozu vyhnaly až na 2,3 metru. Tu Jon v rámci první konverze ještě navýšil o „zahrádku“ jako stvořenou pro náročné off-roadové expedice.
V tu chvíli však bývalý lyžař bydlící v Monaku začal řešit vážné potíže, neboť jeho nové monstrum, které se mimo jiné vyznačuje i motorem o výkonu zhruba 780 koní, bylo pro podzemní garáže knížectví až příliš vysoké. Následovala proto druhá fáze úprav, při níž byla Mercedesu uříznuta střecha. Místo ní pak čelní rám, bočnice a zavazadelník pokrylo ušlechtilé dřevo. Třída G tak začala připomínat jachtu na kolech. Jako otevřený vůz se do podzemních garáží již bez problémů vešla, Olsson ale začal mít potíže jiného rázu.
Po odstranění pevné střechy přišel interiér o veškeré krytí před vnějšími živly. Posádka je tak vydána napospas nástrahám počasí a ačkoliv v něm Jon několikrát vyrazil se svou manželkou na projížďku s deštníky, bylo zjevné, že toto nepohodlí asi dlouho snášet nebude. Zvláště když Lord Hans působil svému majiteli značné obtíže také při samotném řízení, neboť dřevěné obložení čelního rámu znesnadňovalo výhled ven. Olsson se tak vždy musel za volantem podivně zkroutit, aby dosáhl alespoň určité míry pohodlí.
Z těchto důvodů asi nepřekvapí, že třída G zamířila pod skalpel tuningových chirurgů nanovo. A tentokráte by Olsson mohl být již definitivně spokojen. Vůz dostal plátěnou střechu na způsob Jeepu Wrangler, jejíž součástí jsou i boční „okna“. Rozbalit ji lze během dvou minut, což sice náhlou přeháňku řešit nebude, ovšem na delší výlety je již Lord Hans připraven. Navíc byla do interiéru namontována sedadla z Mercedesu-AMG A45, jež mohla být ukotvena mnohem níže. Olssonovi tedy momentálně již nic nebrání ve výhledu ven.
Aby toho nebylo málo, prošel novým kolem ladění i motor. Osmiválcová jednotka ostatně již ve druhé fázi dostala do vínku 800 koní, nově výkon ještě o další padesátku vzrostl. To by v mnoha jiných vozech již mohlo stačit na překonávání rekordů, zde je však výše výkonu tak trochu irelevantní. S plátěnou střechou jezdit lze jezdit maximálně 150 km/h, bez ní si pak může dovolit i dvoustovku. Zda se ale slavný lyžař na takovou hodnotu vůbec kdy dostane, není aktuálně jisté.
Poslední změnou je nový bílý lak, který lépe ladí s Olssonovou oděvní značkou. Ve stejném odstínu je vyvedena i řada detailů v interiéru, třeba střed volantu či obroučky přístrojů. Bílé jsou i pružiny a takto vyparáděný stroj je centrem pozornosti i v Monaku, kde jsou na výjimečná auta zvyklí více než my na stříbrné Octavie.
Jon říká, že své znovu přestavěné auto miluje, ale to říkal o každém, které měl. Vsadíte si, za jak dlouho ho přestane bavit a prodá ho či znovu nechá přestavět? My tomu dáváme tak měsíc, maximálně dva.
Mercedes-Benz G500 4x4^2 se nejprve dočkal přestavby na ještě drsnější off-roadový speciál…
…než mu Jon Olsson vlastnoručně uřízl střechu
Taková konverze se však ukázala být nepraktickou…
…proto se Lord Hans nově vrací již ve třetí reinkarnaci. Kromě plátna přitom dostal i více koní pod kapotu
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva