Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu

Spanělský malovýrobce GTA představil ve své rodné zemi nový supersport pojmenovaný Spano. Díky unikátní technologii výroby karoserie a použití nejmodernějších a hlavně co nejlehčích materiálů slibuje novinka výkony z oblasti ovládané Bugatti Veyron.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu

6.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spanělský malovýrobce GTA představil ve své rodné zemi nový supersport pojmenovaný Spano. Díky unikátní technologii výroby karoserie a použití nejmodernějších a hlavně co nejlehčích materiálů slibuje novinka výkony z oblasti ovládané Bugatti Veyron.

Samotný design karoserie má docela osobitý styl. Na relativně krátkou příď navazuje čelní sklo o velkém sklonu, které volně přechází do skleněné střechy, jejíž průhlednost lze nastavit. A na tu zase navazuje skleněný kryt motoru s odvětrávacími otvory. Z boku je jasné, že byť se dovnitř má pohodlně poskládat i řidič s výškou přes 2 m, dostat se do kabiny nebude lehké. Zajímavá je přítomnost dvou zavazadlových prostorů. Ten vepředu má objem 100 l, dozadu se vejde 200 l. Jistá praktičnost autu tedy nechybí.

Základem auta je šasi poskládané z dílů vyrobených z uhlíkových vláken, kevlaru a titanu. I ve zbytku vozu bylo široce použito stejných materiálů a výsledná hmotnost zůstala na výborných 1 350 kg.

Španělský supersport je poháněn uprostřed uloženým zážehovým desetiválcem (původem z pravděpodobně Dodge Viper) o objemu 8,3 litru s výkonem 780 koní a točivým momentem 920 N.m. (840 koní v připadě verze poháněné bioetanolem). Tyto výkony mu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost přesahující 350 km/h. Motor bude spojen se sedmistupňovou sekvenční nebo ručně řazenou převodovkou.

Vůz dostal také patřičné obutí s litými koly o rozměru 19x10" na přední a 12x13" palců na zadní nápravě. Pneu mají rozměr 255/35 ZR19 a 330/35 ZR20. O bezpečné zastavení se postarají brzdy od firmy AP s karbonkeramickými disky a šestipístkovými třmeny. Jen pro zajímavost, přední kotouče mají průměr 380 mm.

Celkově bude vyrobeno pouze 99 exemplářů tohoto exotu a velmi bych se divil, kdyby se komukoliv z nás některý z nich někdy podařilo potkat tváří tvář.


Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 1 - gta_spano_2009_04Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 2 - gta_spano_2009_05Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 3 - gta_spano_2009_01Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 4 - gta_spano_2009_03Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 5 - gta_spano_2009_10Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 6 - gta_spano_2009_09Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 7 - gta_spano_2009_15Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 8 - gta_spano_2009_11Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 9 - gta_spano_2009_12Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 10 - gta_spano_2009_13Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 11 - gta_spano_2009_07Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 12 - gta_spano_2009_14Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu - 13 - gta_spano_2009_06

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.