Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper GT3-R 2013: tak trochu civilní provedení závoďáku pro Le Mans
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za ani ne 10 milionů Kč může být vašich 680 koní, aerodynamická karbon-kevlarová karoserie nebo kabina vybavená plnohodnotnou ochrannou klecí.
V letech 1998, 1999 a 2000 vyhrál Viper GTS-R během legendární Čtyřiadvacetihodinovky Le Mans svou kategorii. V historii slavného závodu tak zanechal nesmazatelnou stopu, na kterou se bude snažit navázat letošní verze speciálu založená na zcela nové Zmiji. Kromě nového vzhledu se tak zítra na start postaví i nové technologie, a to hned ve dvou exemplářích. Je však nutné zmínit, že čelit budou pořádné konkurenci - ve třídě LM GTE Pro totiž soupeří také Ferrari 458, Corvette C6 ZR1, Porsche 911 RSR nebo Aston Martin Vantage V8.
O modelu GTS-R ale dnes bude řeč jen nepřímo. Místo toho se podíváme na verzi GT3-R, za jejíž volant se může posadit prakticky kdokoliv, kdo má na kontě patřičný obnos peněz. Pochopitelně se pořád jedná o čistě okruhovou verzi bez silniční homologace, její pilot by se ale jízdními zážitky měl přiblížit právě speciálu pro Le Mans. Podle Chrysleru bude „civilní“ verze v případě motoru, podvozku, elektroniky, aerodynamiky a šasí používat technologií, jaké byly vyvinuty právě pro GTS-R.
Pod kapotou tak GT3-R nabídne přepracovaný 8,3litrový motor V10, který produkuje 680 koní a 868 Nm točivého momentu. Jízdní výkony pak v kombinaci s hmotností 1 295 kg budou záviset hlavně na konkrétním zpřevodování šestistupňové sekvence Xtrac, která je ovládána pádly pod volantem. Zbytek kompletu tvoří šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, odlehčená kola nebo vícelamelová závodní spojka. Uvnitř karbon-kevlarové karoserie by se pak měly ukrývat sportovní sedadlo s šestibodovými závodními pásy nebo plnohodnotná ochranná klec.
Cenu GT3-R už jsme naznačili, americké závodníky vyjde na 459 000 USD (cca 9,2 milionu korun). První exempláře by přitom měly být k mání na podzim, na přihlášku k závodům FIA GT3, Pirelli World Challenge GT nebo United SportsCar Racing GT Daytona bude dostatek času.




SRT Viper GT3-R je „civilnějším“ provedením závodního modelu pro Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB