Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper GT3-R 2013: tak trochu civilní provedení závoďáku pro Le Mans
21.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za ani ne 10 milionů Kč může být vašich 680 koní, aerodynamická karbon-kevlarová karoserie nebo kabina vybavená plnohodnotnou ochrannou klecí.
V letech 1998, 1999 a 2000 vyhrál Viper GTS-R během legendární Čtyřiadvacetihodinovky Le Mans svou kategorii. V historii slavného závodu tak zanechal nesmazatelnou stopu, na kterou se bude snažit navázat letošní verze speciálu založená na zcela nové Zmiji. Kromě nového vzhledu se tak zítra na start postaví i nové technologie, a to hned ve dvou exemplářích. Je však nutné zmínit, že čelit budou pořádné konkurenci - ve třídě LM GTE Pro totiž soupeří také Ferrari 458, Corvette C6 ZR1, Porsche 911 RSR nebo Aston Martin Vantage V8.
O modelu GTS-R ale dnes bude řeč jen nepřímo. Místo toho se podíváme na verzi GT3-R, za jejíž volant se může posadit prakticky kdokoliv, kdo má na kontě patřičný obnos peněz. Pochopitelně se pořád jedná o čistě okruhovou verzi bez silniční homologace, její pilot by se ale jízdními zážitky měl přiblížit právě speciálu pro Le Mans. Podle Chrysleru bude „civilní“ verze v případě motoru, podvozku, elektroniky, aerodynamiky a šasí používat technologií, jaké byly vyvinuty právě pro GTS-R.
Pod kapotou tak GT3-R nabídne přepracovaný 8,3litrový motor V10, který produkuje 680 koní a 868 Nm točivého momentu. Jízdní výkony pak v kombinaci s hmotností 1 295 kg budou záviset hlavně na konkrétním zpřevodování šestistupňové sekvence Xtrac, která je ovládána pádly pod volantem. Zbytek kompletu tvoří šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, odlehčená kola nebo vícelamelová závodní spojka. Uvnitř karbon-kevlarové karoserie by se pak měly ukrývat sportovní sedadlo s šestibodovými závodními pásy nebo plnohodnotná ochranná klec.
Cenu GT3-R už jsme naznačili, americké závodníky vyjde na 459 000 USD (cca 9,2 milionu korun). První exempláře by přitom měly být k mání na podzim, na přihlášku k závodům FIA GT3, Pirelli World Challenge GT nebo United SportsCar Racing GT Daytona bude dostatek času.




SRT Viper GT3-R je „civilnějším“ provedením závodního modelu pro Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Kolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 2 hodinamiNěmci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
včeraNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva