Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody

Christian Strube říká, že s kolegy bojuje za další RS v nabídce. U Superbu je prý schválení skoro jisté, i v jeho případě ale stojí v cestě emisní regulace EU.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody

30.9.2016 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Christian Strube říká, že s kolegy bojuje za další RS v nabídce. U Superbu je prý schválení skoro jisté, i v jeho případě ale stojí v cestě emisní regulace EU.

Z tuzemského hlediska to možná není až tak patrné, nicméně globálně je Škoda Octavia RS nadmíru úspěšným modelem. Ve Velké Británii se na prodejích celé řady podílí 20 procenty a v Austrálii dokonce padesáti. Není tedy překvapivé, že stále častěji ozývají hlasy, které po mladoboleslavské automobilce žádají expanzi vozů ozdobených ikonickou dvojicí písmen. Až dosud šlo reakce firmy považovat tak maximálně „neodmítnutí”, slova šéfa vývoje značky Christiana Strubeho ale posouvají celou věc mnohem dále.

„Pro modely RS vidím více prostoru. Jsou pro nás dobré, neboť znamenají, že můžeme v rámci naší nabídky prodávat více mnohem špičkových modelů. RS je extrémně úspěšné a osobně bych velmi rád rozšířil naše portfolio o další takové modely,” říká Straube.

„Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem, takže nyní diskutujeme o tom, jak vyrobit Superb RS a já osobně bych rád měl i Kodiaq RS. Z pohledu týmu starajícího se technický vývoj za tyto vozy bojujeme,” dodává.

Jsou tu ovšem jisté problémy, které bude muset Strube a jeho tým, respektive celá Škoda zvážit, zda stojí k překonání. „Musíme vzít v potaz emisní regulace EU,“ poukazuje šéf vývoje automobilky na 95gramový limit emisí CO2 na kilometr, který vejde v Evropské unii platnost v roce 2020. „I kdyby některé modely byly rychlejšími diesely, stále by produkovaly více emisí než toto množství. Musíme se tedy na vše podívat.“

Přes tyto limity Straube říká, že příchod Superbu RS je „pravděpodobný”, i když definitivní zelenou od nejvyššího vedení ještě nemá. A sám věří tomu, že schválení Kodiaqu RS bude záhy následovat.

Už dříve značka konstatovala, že musí zvážit, pro jaké modely existuje aplikovatelný obchodní model. Octavia RS ukazuje, že tu je, nicméně Fabia RS by prý byla jiným případem. Právě proto skončila a minimálně v nejbližších letech s jejím návratem nemůžeme počítat. V daném segmentu se totiž zisk nepřehrabuje vidlemi. „Lidé nám říkají: „Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá.“ Ale my se jich musíme ptát: „Koupili byste si ji?“ Potenciál na výdělek je v této třídě malý.”

Větší modely jsou ovšem jiný případ, neboť již nyní Škoda eviduje stále více zákazníků sahajících po vrcholných variantách. Ještě lepším ukazatelem pak dozajista bude Kodiaq, jehož ceny startují v rámci značky nejvýše. Pokud se dosavadní trendy potvrdí i v jeho případě, pak má Škoda k dispozici obchodní model, po kterém touží.

Vzniku nových RS by mohl pomoci příchod nových plug-in hybridů, které chce mít na silnici co nejdříve. Právě ty by průměrné emise CO2 u škodovek posílaly naopak níže. Již v závěru roku 2018 by tak měl dorazit Superb PHEV, po kterém se v řádu měsíců ukážou také benzin-elektrické verze Kodiaqu a nového Yeti. Tou dobou by mohly být na cestě i ostré verze Superbu i Kodiaqu, nejspíše s dvoulitrovým motorem, který překoná metu 300 koní v případě benzinu a 240 u dieselu...

Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 1 - Skoda Kodiaq RS a Monte Carlo SportLine ilustrace 01
Škoda Kodiaq RS by se nakonec mohla stát realitou...

Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 2 - skoda superb III combi RS ilustrace 01Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 3 - skoda superb III combi RS ilustrace 02
Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 4 - Skoda Superb RS render 01Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 5 - Skoda Superb RS render 02
...Superb RS pak má budoucnost podle technického šéfa Škody téměř jistou

Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 6 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 01Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 7 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 02Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 8 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 03Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 9 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 05Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 10 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 06Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 11 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 07Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 12 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 08Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 13 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 09Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 14 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 10Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 15 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 11Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 16 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 12Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 17 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 13Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 18 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 14Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 19 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 15Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 20 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 16Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 21 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 17Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 22 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 18Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 23 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 19Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 24 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 20Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 25 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 21Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 26 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 22Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 27 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 23Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 28 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 24Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 29 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 25Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 30 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 26Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 31 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 27Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 32 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 28Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 33 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 29Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 34 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 30Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 35 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 31Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 36 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 32Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 37 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 33Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 38 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 34Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 39 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 35Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 40 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 36Superb RS je pravděpodobný, chtěl bych i Kodiaq RS, říká šéf vývoje Škody - 41 - Skoda stanek Pariz 2016 zive 37
Straube se rozpovídal na stánku Škody v Paříži, kde se značka pyšní hlavně žlutým „Kouďákem”

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama