Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nové Audi Q5. Dělá všechno proto, aby zůstalo nejprodávanější
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější model Audi se ukázal v nové generaci. Je větší a lehčí než předchůdce, přesto si ponechává v nabídce šestiválce. Co dál nabízí?
Po řadě upoutávek si dnes konečně můžeme oficiálně představit druhou generaci Audi Q5. Ta momentálně debutuje, stejně jako řada jiných vozů, na autosalonu v Paříži. Vůbec bychom se ale nedivili, kdybyste německé kompaktní SUV na stánku čtyř kruhů minuli. Audi zůstalo ve starých botách, designově novinka změnou vybraných detailů jen rozvíjí současný stav. To ale snadno pochopíte, když si uvědomíte, že automobilka pracuje se svým nejprodávanějším modelem - šlápnout vedle si prostě nemůže dovolit, a tak se raději velkým krokům vyhýbá zcela.
Leccos se přesto změnilo, designové nejvíce v okolí čelní masky, která je výraznější a doplňují jí buď základní LEDky nebo maticová LED světla. Audi přiznává inspiraci modely Q2 a Q7, pod povrchem ale nápadnější spojitost s novou generací A4. Základem je platforma MLB evo, jež těží s vyššího podílu vysokopevnostní oceli. Hmotnost tak v závislosti na zvolené motorizaci poklesla vůči předchůdci až o 90 kilo. Rozměry oproti tomu narostly takřka v každém směru. Aktuálně jí tak naměříme 4,66 metru na délku, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku a 2,82 metru v rámci rozvoru.
Z této změny neprofitují jen cestující, ale také zavazadlový prostor. Ten v základu pobere 550 až 610 litrů, přičemž za touto variabilitou stojí příplatková podélně posuvná zadní lavice a možný sklon zadních opěradel. Pokud ovšem dojde k jejich sklopení, lze za všech okolností čekat 1 550 l. Kromě toho je k dispozici elektricky ovládané víko nebo možnost snížení výšky podlahy nákladového prostoru pomocí vzduchového podvozku.
Dominantou palubní desky Q5 je volně stojící sedmipalcový displej, který lze nahradit 8,3palcovým. Mimo to je zákazníkům k dispozici taktéž virtuální kokpit. Audi dodává, že multimediální systém MMI dokáže rozpoznat i psaný text a zároveň přichází s haptickou odezvou. Ovládání je pak možné dotykově, hlasem, gesty nebo skrze multifunkční volant.
Dále nesmíme opomenout na možnou přítomnost head-up displeje, kromě něj se ovšem na seznamu příplatků objevuje také audio systém Bang&Olufsen, zábavní systém pro zadní sedadla, možnost spárování vozu s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto či připojení k internetu skrze síť LTE. Asistenční prvky lze pak rozdělit do tří skupin (Tour, City a Parking).
V závislosti na zvolené výbavě je možné v tomto ohledu počítat kupříkladu s adaptivním tempomatem zahrnujícím i funkci Traffic Jam Assist. Nechybí ovšem ani monitoring jízdních pruhů či přednárazový bezpečnostní systém s autonomními brzdami a detekcí chodců. Zmínit je třeba i detekci dopravního značení, parkovací asistent či varování před překážkami za vozem.
Zamířit můžeme do motorového prostoru, kde bude zpočátku k dispozici pětice agregátů. Jediným benzinovým je čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 252 koní, v případě dieselů je možné volit mezi dvoulitrovým a třílitrovým TDI. První jednotka dává k dobru 150, 163 nebo 190 koní, šestiválec vymáčkne 286 koní a 620 Nm.
Čtyřválcové motory je možné spojit s šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem S tronic, třílitr spolupracuje pouze s osmistupňovým automatem. Všechny verze standardně mají systém pohonu všech kol, jedinou výjimku tvoří základní diesel spřažený pouze s přední nápravou. Zde je ale možné dostat quattro za příplatek.
V nabídce bude pět úrovní výbavy (Design Line, Sport Line, S line sport, Design Selection a S line), kdy prvním dvěma jsou určena 18palcová litá kola, zbytku pak devatenáctipalcová. Základ ovšem jezdí na sedmnáctkách, v rámci příplatků můžete dostat i jednadvacítky. Designové linie k tomu pak ještě přihazují šedě lakované doplňky.
O výrobu nové Q5 se postará výlučně továrna Audi v Mexiku, přičemž první vozy mají k zákazníkům dorazit na počátku příštího roku. Objednávky lze ale dealerům adresovat již v příštích týdnech, přičemž ceny momentálně startují až u varianty 2,0 TDI se 163 koňmi, a to na částce 45 100 Eur cca 1 219 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Nové Audi Q5 se vizuálně změnilo jen některými detaily. Více novinek hledejme pod povrchem, pod kapotou pak úřadují hlavně dieselové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva