Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nový nejrychlejší diesel světa, nestačí mu ani vrcholné naftové Porsche
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že když už Porsche stvoří výkonný naftový sedan, půjde o nejrychlejší vůz svého druhu na světě. Byl jím, teď už tento titul míří jinam.
Protože nové BMW řady 5 je na trhu od loňska, také Alpina musí provést mezigenerační obměnu. Již v únoru nám tak představila benzínovou B5 BiTurbo, která je neoficiálním BMW M5. Jejích 608 koní umožňuje stovku za 3,6 sekundy, tedy stejně rychle jako mnohé supersporty. Ve srovnání s nimi je ovšem Alpina daleko praktičtější, pořídit si ji nakonec můžete i jako kombi.
Zakrátko navíc dorazí na trh i dieselové provedení D5 S, v jehož případě pohon dostane na starosti přeplňovaný třílitrový šestiválec. Stejně jako dříve by mělo jít o motor doplněný dvojicí turbodmychadel, zatímco BMW u varianty M550d nabízí hned čtyři. Továrnímu vozu napomáhají v dosažení výkonu 400 koní a 760 Nm točivého momentu, Alpina jde v jednom ohledu dále, v druhém se ale drží zkrátka.
Motor D5 S má výkon 388 koní, maximum točivého momentu 800 Nm. Jízdní dynamika je identická s BMW M550d, tedy alespoň v rámci zrychlení z klidu na stovku, jež sedanu zabere 4,4 sekundy (kombi potřebuje o dvě desetiny více). Nejvyšší rychlost ale již není omezena na obligátních německých 250 km/h, sedan se zvládá rozjet až na 286 km/h, kombi na 283 km/h. Tím se DS 5 stane nejrychlejším sériově vyráběným dieselem světa - dosavadnímu rekordmanovi vezme titul o 1 km/h.
Tato data jsou platná pro verzi s „naším”, tedy levostranným řízením, což platí také pro normovanou spotřebu 6,6 l/100 km (respektive 6,9 l/100 km). Alpina bude vyrábět i pravostranné varianty, u nichž se počítá s tímtéž motorem, jen odladěným na 326 koní a 700 Nm. Akcelerace na stovku u nich stoupla na 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost klesla na 275 km/h.
Jen u navýšení výkonu motoru ovšem nezůstalo, Alpina si vzala do parády i podvozek. Ten je patřičně sportovní, přičemž spolupracuje s adaptivními tlumiči a stabilizátory. V jejich případě elektronika vyhodnocuje rychlost vozu, úhel natočení volantu a podélné a příčné zrychlení a dle toho upravuje tuhost každého tlumiče a stabilizátoru individuálně. Mimo to nechybí ani aktivní adaptivní řízení.
Součástí standardu je pohon všech kol, za příplatek v nabídce figuruje i systém řízení všech čtyř kol. Dvacetipalcové ráfky jsou kované a přicházejí v mnohapaprskovém designu, který je pro Alpinu typický. Novinkou jsou pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Ty jsou vyrobeny přímo pro nový model D5 S - proto jejich boky zdobí nápis „ALP“.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě zachování plně digitálního přístrojového štítu, ačkoliv i v tomto ohledu Alpina přichází s jistou změnou. V komfortním módu nabídne klasické kruhové přístroje s modrým pozadím a červenými ručičkami, ve sportovním režimu hlavní slovo přebírají odstíny modré a zelené v kombinaci s digitálními čísly.
Také vzhled prošel úpravou, benzinové i dieselové provedení dostalo oblek šitý dle standardních alpinovských střihů. Zahrnuje čelní splitter a zadní křídlo u kombíku či odtrhovou hranu u sedanu. V nabídce nechybí ani grafické polepy, v kabiny je možné sáhnout po zcela zakázkové variantě disponující stejnou kůží, jaká zdobí i kabiny vozů Rolls-Royce. Na zbylé detaily včetně ceny si musíme ještě pár dnů počkat, neznámých je ale už dnes opravdu minimum...
Nová Alpina D5 S se zatím ukázala jen v náznacích...
...stran motoru se ale od benzinové verze B5 BiTurbo nebude lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva