Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Auris 2013: unikly první fotky a detaily k nové generaci
28.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonci brzy nahradí pět let starý hatchback Auris novou generací vozu stejného jména. Produkt bude nejdříve otestován na domácí půdě.
Toyoty nižší střední třídy v Evropě nikdy neměly (jak se říká) na růžích ustláno. Bít se o konzervativní zákazníky s Golfem, Astrou, Focusem nebo Méganem, navíc s produktem, který nijak nevybočuje z řady, není zrovna snadná práce. Japonci to ale nevzdávají a ještě letos představí nástupce současného Aurisu.
Druhá generace kompaktního hatchbacku bude představena letos v červenci, nejdříve však domácí japonské klientele. Obrázky nového vozu unikly podle dostupných informací z katalogu distribuovaného prodejcům.
Co k designu nového Aurisu říci? Předně asi to, že ani tentokrát se návrháři příliš neodvázali. Oproti předchůdci je posun značný, auto je ale dost podobné novému Yarisu a Toyotě Prius C. Technika pod novou karoserií ale pokročí ještě méně. Proslýchá se, že platforma a rozvor o délce 2 600 mm zůstanou stejné a změní se pouze vnější rozměry. Auris č. 2 naroste o 25 milimetrů na 4,27 m, výška spadne o 55 milimetrů na 1,46 m a šířka 1,76 m zůstane na svém.
Interiér se od tvarových experimentů se „sloní nohou“ místo tradičního tunelu opět vrátí ke klasice a základní linie budou také příbuzné těm v Yarisu. Sedadla cestujících vpředu mají být uložené poněkud níž a pasažéři na zadní lavici budou profitovat z o dva centimetry více místa pro jejich kolena. Naroste také zavazadlový prostor díky prohloubené podlaze a prodloužení kufru o 50 mm.
Motorizace japonského provedení se nezmění. Auuris bude nabízet pouze zážehové čtyřválce o objemu 1,5 a 1,8 litru s výkonem 108, respektive 144 koní. Obě jednotky budou spojeny s bezestupňovým variátorem CVT, silnější agregát dostane na objednávku šestistupňovou manuální převodovku. Slabší motorizace bude mít vzadu nadále jednoduchá vlečená ramena spojená s torzně pružnou příčkou, pro osmnáctistovku je pak vyhrazený multilink.
Evropské motorizace budou vypadat poněkud jinak. Ke slovu se s největší pravděpodobností dostanou diesely 1,4, 2,0 a 2,2 D-4D, hybridní pohon z Priusu a asi i dosud prodávané zážehové čtyřválce 1,33 a 1,6 litru. Termín představení „naší” verze je zatím v nedohlednu, viděli bychom to ale někdy na polovinu příštího roku, v lepším případě v Ženevě 2013.
Druhá generace Aurisu zůstane u platformy té první. Konstrukce zadní nápravy neznáme, Toyota má v záloze torzní příčku i multilink
Zdroj: Noticias Automotivas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda