Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny

K modernizovanému Land Cruiseru nám schází už jen specifikace evropského modelu. Po japonské verzi vám můžeme plně představit aspoň tu pro USA.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny

6.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K modernizovanému Land Cruiseru nám schází už jen specifikace evropského modelu. Po japonské verzi vám můžeme plně představit aspoň tu pro USA.

Modernizovaný největší křižník offroad flotily značky Toyota jsme vám sice představili nejdříve vizuálně po úniku katalogových obrázků a podruhé na konci loňského roku po oficiálním odhalení, ale až dosud se jednalo o japonskou specifikaci. V jejím případě je k mání pouze jediný motor, vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru, výkonu 318 koní a točivém momentu 460 newtonmetrů.

V tuto chvíli není jisté, zdali se tento agregát objeví také na některých jiných trzích a to hlavně proto, že v Evropě bude hlavní nabídka postavena na dieselu V8 a Spojené státy dostanou ještě silnější benzínovou pohonnou jednotku. A právě k ní máme bližší data, jelikož Toyota vypustila specifikace pro USA.

Pod kapotou tamního Land Cruiseru se dostal také osmiválec ale s objemem 5,7 litru. Výkon atmosférického motor poskočil na 386 koní při 5 600 ot./min. a maximální točivý moment činí 545 newtonmetrů při 3 600 ot./min. Pohled do katalogu severoamerického zastoupení Toyoty říká, že v tomto směru se vůbec nic nezměnilo a identická zůstává také šestistupňová automatická převodovka i mezinápravový samosvorný diferenciál Torsen přerozdělující sílu motoru mezi nápravami v základním poměru 40:60 - ve prospěch té zadní.

Tisková zpráva ale říká, že automobilka provedla v pohonu 4x4 drobné změny. V souladu s japonskou verzí došlo k modifikaci elektronickému systému řízení pohonu všech kol Multi-terrain Select, který nyní v náročnějším terénu jako je písek nebo bahno umožní kolům větší prokluz, zatímco na pevném (třeba skalnatém) podkladu se chová více jako auto s uzavřenými diferenciály. Ke standardní výbavě dále patří systém stabilizace přívěsu a nově, podle Toyoty do terénu lépe odladěné ABS. Jinak byl nastaven i systém Crawl Control, který pomocí tempomatu a zařazené redukce udržuje i v náročných podmínkách stabilní rychlost. Zpráva uvádí, že elektronika nechá v ostřejších obloucích pulzovat zadní brzdy, čímž pohonu 4x4 ulehčí v zatáčení.

Další změny se pak dotýkají pouze výbavy, přesnější té komfortní, která byla dříve za příplatek. Zákazník ve Spojených státech tak nově dostane ve standardu DVD pro zadní sedadla, dešťový senzor, vyhřívání sedaček ve druhé řadě, kamerový systém monitorující prostor kolem vozu, vyhřívaný volant, radarový tempomat nebo ostřikovače světlometů. Asi pak bude zajímavé i srovnání cen mezi jejich a našim Land Cruiserem, ačkoli nás asi to zjištění příliš nepotěší.

Je trochu podivné, že americké zastoupení Toyoty uvolnilo spolu s tímto představením snímky evropské verze - že by obě auta byla vizuálně stoprocentně stejná nepředpokládáme. Ale aspoň víme něco navíc, teď už čekáme v podstatě jen na specifikace evropské naftové „vé-osmičky”, která má také dostat několik novinek.


Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny - 1 - Toyota Land Cruiser 2012 01Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny - 2 - Toyota Land Cruiser 2012 02Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny - 3 - Toyota Land Cruiser 2012 03Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny - 4 - Toyota Land Cruiser 2012 04Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny - 5 - Toyota Land Cruiser 2012 05Toyota Land Cruiser V8 2012: evropský vzhled a americký motor odhaleny - 6 - Toyota Land Cruiser 2012 06
Ano, vidíte správně. Na obrázcích je skutečně evropská verze, dokonce s dieselem V8. Data nebo jestli se něco změnilo ve výkonech ale zatím chybí.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.