Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Safety Sense: Japonci chtějí více bezpečnosti skoro pro každého
27.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Bezpečnostní balíčky Toyoty snažící se o úplnou eliminaci dopravních nehod nepřichází s ničím převratným, chtějí ale být široce dostupné.
Japonská automobilka Toyota světu představila svou ideu, jak se postupně dostat k silnicím bez mrtvých či zraněných. Je to pochopitelně utopie, ale snaha zvyšovat silniční bezpečnost, pokud není na úkor svobody jednotlivce, se jistě cení. Nové pakety Toyota Safety Sense (TSS) mají pomoci zabránit nehodám anebo aspoň zmírnit jejich následky.
I když jejich prvky nejsou běžné, nepřinášejí nic zas tak nového. Mají ale být k mání i v nižší střední třídě, což nové je a přináší to s sebou slib rozumné ceny. To je důležitý aspekt, protože pokud sebeúžasnější systém prevence nehod nebude široce dostupný, díru do světa s ním nikdo neudělá.
Safety Sense C je základní balíček, který bude nabízen v nižší střední třídě a který obsahuje v podstatě tři pomocníky - systém prevence nehod, hlídače jízdních pruhů a automatická dálková světla. První součást funguje na bázi kamery a lidaru (laserového radaru) a v případě, že hrozí srážka, řidiče upozorní. Pokud nereaguje, systém je schopen sám zbrzdit auto až o 30 km/h. Z rychlostí nižších by tedy měl být schopen úplně zastavit.
Hlídač jízdních pruhů se chytí čar na silnici - tedy, pokud tam nějaké jsou - a podle toho sleduje pozici ve voze. Podle dostupných informací ale není aktivní, takže vám nebude hrabat do řízení, jen zapíská, když bude vůz mít tendenci „nechtěně opustit jízdní pruh” - tedy technicky pravděpodobně bez blinkru.
Automatická dálková světla zase podle Toyoty zajistí, že neoslníte protijedoucího, ale zároveň budou ve výsledku dálková světla zapnutá po delší dobu, takže delší dobu lépe uvidíte. Teoreticky to je pěkné, ale s manuálním ovládáním dálkových světel je člověk dokáže vypnout ve chvíli, kdy za horizontem vidí záři a protijedoucího tak neoslní vůbec. Zda tohle dokáže i systém Toyoty, zatím není známo, ale příliš v to nevěříme. Také se totiž orientuje pomocí kamery v horní části čelního skla.
Paket Safety Sense P má být v nabídce pro větší vozy a kromě pomocníků ve verzi C bude mít navíc dvě vylepšení. Prvním je schopnost rozpoznávání nepozorných chodců nádavkem k systému prevence nehod a zabrzdění stejným způsobem jako v případě hrozící nehody s jiným vozem. Druhým je adaptivní tempomat, který přizpůsobí rychlost vozidlu před vámi. Když to uhne do jiného pruhu, tempomat zrychlí na původní nastavenou rychlost.
Zejména adaptivní tempomat je na trhu už docela dlouho, ale ani ostatní systémy nejsou převratnými novinkami. Přínosem Toyoty tedy snad bude cena tak nízká, že se skutečně velkému procentu zákazníků budou tyto pakety jevit dostatečně zajímavé na to, aby si je do svého nového auta nechali namontovat.
Tyto věci by se tedy ve vozech Toyoty měly objevit již záhy. Na čem automobilka pracuje, jsou lepší matricové LEDkové světlomety, které mají osvítit větší kus silnice, aniž by oslnily protijedoucí řidiče. Tento systém je v současnosti ve vývoji, v nedaleké budoucnosti by se ale měl dostat do vrcholových modelů Toyoty a Lexusu.
Toyota Safety Sense znamená dva balíčky již známých jízdních asistentů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva