Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Váhá BMW s pohřbem zadního pohonu? Řada 1 překvapivě dostala další facelift
11.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivá modernizace naznačuje, že stávající model by mohl ještě chvíli koexistovat vedle nové předokolky. V to ale spíše jen doufáme.
BMW bylo odjakživa spojováno s pohonem zadních kol, s příchodem systému xDrive tak řada lidí začala mluvit o zpronevěření se historii. Nakonec však tento krok byl akceptován a dopomohl mnichovské automobilce k mnohem vyšším prodejům. Nešlo však o konečnou, dalším tahem bylo představení platformy UKL, jež v základu počítá s poháněnou přední nápravou. A přestože i tentokráte ve výsledku dorazilo více zákazníků, projevy nevole byly daleko razantnější.
Nyní předokolkovou architekturou používá BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer a nová generace X1. Ve všech případech lze tedy u většiny variant sáhnout po zmiňovaném systému xDrive, základ je ovšem stejný. A podle všeho by jej po jedničkovém sedanu, který je aktuálně určen pouze čínskému trhu, měl dostat i hatchback řady 1. Tedy aktuálně vůbec poslední kompaktní hatchback světa, který lze pořídit s pohonem zadní nápravy.
Životní cyklus druhé generace se pomalu začíná chýlit ke svému závěru, ta třetí by na platformě UKL měla dorazit již v příštím roce. Je proto otázkou, co si myslet o druhém, dnes představeném faceliftu řady 1. Na jednu stranu by totiž bylo podivné, kdyby BMW chystalo modernizaci, když by daný model po pár měsících stáhlo z trhu. Objevily se proto spekulace, dle kterých by staré a nové provedení nějakou tu chvíli koexistovalo.
To by se opravdu mohlo stát, BMW by skutečně mohlo přistoupit ke zdvojení nabídky, aby tak otestovalo reakce zákazníků a novinářů na předokolku a ověřilo si, že nová generace může být prodejně úspěšnější než zadokolka. Nicméně pravda nejspíše bude o trochu jinde - v příštím roce totiž sice provedení postavené na platformě UKL představeno být může, nicméně do prodeje se klidně dostane až v roce 2019.
Kariéra faceliftu by se tak protáhla přes rok, což je již dostačující doba k ospravedlnění nákladů. Zvláště když facelift patří hlavně zvenčí do ranku neviditelných - máme tu jen pět nových designů litých kol a paletu barev osvěženou o odstíny Seaside Blue a Sunset Orange. Kromě toho BMW vyrukovalo s edicemi Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a M140i Edition Shadow, které se pyšní černými doplňky.
Interiér se proměnil více, dorazil sem nový přístrojový štít, zrevidovaná středová konzole či odlišný držák na nápoje. Přepracovány byly výdechy klimatizace, sáhnout je možné rovněž po nových dekorech a čalounění nebo celé řadě chromových prvků. Modernizován byl mimo to pak i systém iDrive. Je možné jej mít s až 8,8palcovou dotykovou obrazovkou a a přes WiFi umí obsloužit až deset přístrojů.
Jak tedy sami vidíte, lze mluvit jen o drobném faceliftu a i když také ten je na sklonku života zvláštním krokem, BMW občas takové věci dělá. Lze tedy skutečně předpokládat, že automobilka v příštím roce představí zcela novou řadu 1 s pohonem předních kol, která jako modelový rok 2019 plně zastoupí dosluhující zadokolku, jež se odebere do věčných lovišť. Že nad definitivním pohřbem zadního pohonu alespoň trochu váhá, je spíše naše zbožné přání...
BMW řady 1 prošlo zvenčí neviditelným faceliftem, více se modernizovalo uvnitř. Není proto překvapivé, že mnichovskou zadokolku čeká již jen krátký životní cyklus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB