BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec

28.2.2017 | Petr Prokopec | 12 příspěvků

Mnichovská značka už tuto kombinaci pár autům nadělila, poprvé ji ale vidíme v klasickém sedanu. V něm začne jako 118i se 136 koňmi.

Od představení BMW 1 Sedan uplynul již více než půlrok. Za tu dobu se německé čtyřdvířko postavené na platformě UKL1 a tedy disponující standardně pohonem předních kol ukázalo i ve své domovině. Její příchod do Evropy však byl opakovaně popřen. Nejmenší sedan mnichovské automobilky byl prý vyvinut na základě chutí čínského publika, jemuž zůstane zaslíben.

Nyní tu máme konečně zahájení prodeje, i když startovní cenu známe již delší dobu. Do detailu ale můžeme odhalit všechny tři aktuálně nabízené motorizace. Ještě než se ale podíváme pod kapotu, zmíníme, že jedničkový sedan měří 4 456 milimetrů na délku, 1 803 mm na šířku a 1 446 mm na výšku. Podle BMW mu přitom krátké převisy, dlouhá kapota a dlouhý rozvor mají zajistit sportovní vzezření.

Interiérem má novinka cílí zejména na mladou klientelu, která se na čínském trhu začíná stávat nejpočetnější skupinou, jež prémiové vozy nakupuje. Z toho důvodu asi nepřekvapí sázka na konektivitu, kdy systém BMW Connected nabízí zákazníkům osobního mobilního asistenta. Skrze platformu Open Mobility Cloud pak mohou k vozu připojit své tablety či mobily.

Nejen auto samotné, i automatická klimatizace, která je součástí standardní výbavy, byla vyvinuta speciálně pro čínské podnebí a podmínky. Mezi příplatky lze nalézt vysoce účinný filtrační systém. Z asistenčních systému lze dokoupit například Driving Assistant, jehož součástí jsou autonomním brzdy, či Parking Assistant, který zvládá automatické parkování.

BMW nezapomnělo ani na unikátní nastavení posilovače elektromechanického řízení, ve výbavě je kontrola stability či podvozek naladěným tak, aby poskytl dostatek pohodlí na jakémkoliv povrchu. Pokud přitom značka vzala v potaz i horší kvalitu některých silnic, pak by se možná z tohoto přístupu mělo poučit i její evropské oddělení.

Ještě než definitivně zamíříme do motorového prostoru, musíme zmínit zcela odlišnou architekturu palubní desky a středové konzole oproti evropskému BMW řady 1. A opomenout nesmíme ani startovní cenu 180 000 čínských yuanů (cca 665 tisíc korun). Za tu je přitom možné pořídit základní BMW 118i Sedan.

Tuto variantu pohání i v Evropě známý 1,5litrový tříválec, který produkuje 136 koní a 220 Nm. Standardem je šestistupňový automat, manuál se v Číně zkrátka nenosí. Se samočinnou převodovkou zvládne základ stovku za 9,4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 212 km/h. Spotřeba pak byla vypočítána na 5,5 litru na 100 km.

Přesunout se můžeme k modelu 120i Sedan, který již dvoulitrový čtyřválec páruje s automatem osmistupňovým. Na přední kola (systém xDrive zatím není v nabídce ani za příplatek) míří 192 koní a 280 Nm, jež vůz zrychlí z klidu na stovku za 7,5 s. V případě maximálky pak lze počítat s 235 km/h, v rámci spotřeby s 6,2 l/100 km.

Dostáváme se k vrcholu, kde aktuálně trůní BMW 125i Sedan. To rovněž disponuje přeplňovaným dvoulitrem, jeho výkon ovšem činí 231 koní a točivý moment 350 Nm. Sprint na stovku s osmistupňovým automatem Steptronic trvá 6,8 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h a spotřeba dosahuje 6,4 litru na sto kilometrů.

Verze 120i je standardně spárována s paketem Luxury, zatímco provedení 125i dostalo sportovní doplňky. Právě tuto variantu si přitom můžete prohlédnout ve fotogalerii.

BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 1 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 01BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 2 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 02BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 3 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 03BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 4 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 04BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 5 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 05BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 6 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 06BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 7 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 07BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 8 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 08BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 9 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 09BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 10 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 10BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 11 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 11BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec - 12 - BMW 1 Sedan F52 2017 nova sada 12
BMW odstartovalo v Číně prodej nového sedanu řady 1. Kromě vyobrazené verze 125i je novinka k mání také ve variantách 118i a 120i

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama